Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectie in bol oog hoe vermijden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reflectie in bol oog hoe vermijden?

Ik weet het, het wit is uitgebrand. Wist nog niet toen hoe dat te vermijden. (scherpte ook niet optimaal) Je ziet bij deze wel redelijk goed het blauw er in.

Comment

Beste , opnieuw kan ik hier niet zien waar precies dat paardenoog blauw van zichzelf heeft, al het blauw dat ik zie is reflectie van de lucht, us maar even deze vrijblijvende interpretatie:
      ( zelf ken je je paard het best, je moet niet dadelijk photoshop aanschaffen, maar met het gratis picasa bv. zul je zo'n oog ook kunnen bewerken naar wens.Je moet je daar een beetje op toeleggen en dan heb je het helemaal zelf in de hand )

Walter
      D850

Comment

Als je onder het gras kijkt links onder zie je een stukje van zijn natuurlijk blauw (hij heeft bruine ogen met een beetje blauw door). Het gaat wel nog altijd om reflextie, nu word vooral het kleur van het oog veranderd door het verdonkeren en daardoor is de reflextie minder. Goede poging natuurlijk maar het is moeilijk uit te leggen als je het oog niet in het echt hebt gezien.

Ga het eens vragen op bokt bij de paardenfotograven misschien hebben zij een bijdrage te leveren die nuttig is. Het is zeker niet eenvoudig...

Comment

Ik vrees er een beetje voor dat met filters en/of software het mogelijk zal zijn om die reflecties tegen te gaan/weg te werken en zodoende een natuurlijk ogend oog te hebben, met de natuurlijke glans en natuurlijke kleur...

Volgens mij is de enige methode ofwel het paard draaien tot er geen reflectie meer zichtbaar is, of het licht "afblokken" met een scherm... Maar beiden blijken geen optie te zijn met het jonge beestje...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Bij alle bewerkte foto's hoort het oog niet bij het paard en bij de onbewerkte duidelijk wel.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Beste , opnieuw kan ik hier niet zien waar precies dat paardenoog blauw van zichzelf heeft, al het blauw dat ik zie is reflectie van de lucht, us maar even deze vrijblijvende interpretatie:
              ( zelf ken je je paard het best, je moet niet dadelijk photoshop aanschaffen, maar met het gratis picasa bv. zul je zo'n oog ook kunnen bewerken naar wens.Je moet je daar een beetje op toeleggen en dan heb je het helemaal zelf in de hand )

Walter
              met alle respect... maar dit ziet er (samen met de andere bewerkingen) niet uit.
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Ik vraag me af waarom je iets dat er in realiteit aanwezig is, nl de reflectie, per se wil weggummen? De situatie was zo, en je hebt ze zo gefotografeerd. Als ik naar het oog van mijn paard kijk, zie ik ook wat er in gereflecteerd wordt. Waarom mag dat in een foto dan plots niet meer?
                Het enige dat ik kan suggereren is dan, tenminste als dit meer is dan een snapshot, dat je net zoals met een normaal portret, op voorhand checkt welke storende elementen je in de achtergrond kan hebben, en dat je je standpunt of dat van je onderwerp dan zo verandert dat die storende elementen niet meer aanwezig zijn ofwel niet meer storend zijn.
                Een foto nemen kost inspanning en denkwerk, niet alleen in de nabewerking, maar ook in de voorbereiding van de opname.
                En als het toch gewoon maar een snapshot was, dan zou ik het gewoon nemen zoals het was...

Comment

Bedoeling is te leren ; vandaar de vraagstelling Omgeving in oog is geen probleem, ik zie echter niet graag mijne eigen kop opduiken erin
                  Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                    Bedoeling is te leren
                    Dacht ik ook, vandaar...

Comment

ik zie echter niet graag mijne eigen kop opduiken erin
                      Neem een tele.

Comment

Working...