Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

deel van foto verscherpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• deel van foto verscherpen

Hallo,

Sinds kort ben ik bezig met photoshop en probeer ik hier en daar mijn foto te bewerken.
    Ik vraag me af hoe je een deeltje van een foto kan verscherpen?

In onderstaande foto wil ik graag het voorste deel van de boot verscherpen. Ik heb de foto in het algemeen al verscherpt, en mijn schaduw weggewerkt.

Is het nog mogelijk om het deeltje op deze foto te verscherpen of onmogelijk?

Eerste maal dat ik een foto upload, dus hoop dat dit gelukt is. Als de foto niet zichtbaar lukt de link hopelijk wel.

Alvast bedankt.

Re: deel van foto verscherpen

Let op : wat niet scherp is op het origineel kan je niet verscherpen in Photoshop ! Ik vermoed dat wat je wil verscherpen niet scherp is.

Comment

Is bewegingsonscherpte van de boot, dus onmogelijk.

Dit had je kunnen voorkomen door een snellere sluitertijd te kiezen
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oké bedankt. Dat is wat ik wou weten, of het mogelijk was of niet. Alleszins bedankt!

Comment

Onmogelijk ?
          Dat ga ik niet zeggen, je kan in Photoshop de onscherpte die ontstaat door beweging verscherpen, als je de exacte richting van de onscherpte kan achterhalen.
          Maar ik zou in dit geval toch toch geen uitroepteken achter mogelijk durven zetten.
          En niet geschoten is altijd mis.
          Groeten,
          Johan
          Last edited by Johan1956; 7 mei 2012, 11:58.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Natuurlijk gaat dat, maar ik zou het niet doen. Je verscherpt normaal daar waar je wil dat het oog naartoe gaat. Andere delen maak je waziger, donkerder, minder contrastrijk, anders verzadigd. Ge giet er een tas koffie over, of melk... een wolkje melk is mooi, vooral als men zich toch nog afvraagt of je dat al dan niet hebt gedaan.

Comment

Ik ga rechtstreeks op je vraag antwoorden: "ja dat kan je". Je dupliceert je foto, verscherpt hem, zet een laagmasker, en haal weg wat niet mag/moet verscherpt worden. Het resultaat? Wat jij er van verwacht? ......

Maar, zoals al meermaals gezegd, een onscherpe foto krijg je nooit scherp.
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

nogmaals: met deze foto is het onmogelijk.

degene die hierboven beweren dat het met deze foto wel mogelijk is, hebben geen idee waar ze over praten. Of laat het bewijs zien, dan neem ik mijn woorden terug

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht

degene die hierboven beweren dat het met deze foto wel mogelijk is, hebben geen idee waar ze over praten. Of laat het bewijs zien, dan neem ik mijn woorden terug
                  Ik heb toch niet gezegd dat het resultaat van de bewerking goed/mooi gaat zijn!!

Ik heb rechtstreeks geantwoord op de vraag van TS!! ('k heb er zelfs bijgezegd dat een onscherpe foto nooit een goeie/scherpe foto kan worden )
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                    Ik heb toch niet gezegd dat het resultaat van de bewerking goed/mooi gaat zijn!!

Ik heb rechtstreeks geantwoord op de vraag van TS!! ('k heb er zelfs bijgezegd dat een onscherpe foto nooit een goeie/scherpe foto kan worden )
                    Je zegt tegen TS : Ja dat kan je.

Het onscherpe vervaagde deel kun je gewoon niets scherps van maken. Daar is geen bewerking voor. Dus je antwoord klopt gewoon niet

Ik ga er tenminste van uit dat TS de bewegingonscherpte eruit wil halen
                    Last edited by danielsl; 7 mei 2012, 02:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht

Natuurlijk gaat dat, maar ik zou het niet doen.

Comment

Working...
                      X