Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe kan je hier fotos plaatsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe kan je hier fotos plaatsen

hallo
    ik ben totaal nieuw hier maar ik volg deze mooie site al een tijdje . maar nu zou ik hier ook foto's willen plaatsen voor tips en raad . maar ik weet nie hoe .

probleem 1: ik werk met apple en iphoto hoe moet je foto's aanpassen op formaat die goed zijn voor op deze site te plaatsen

probleem 2: ik weet nie hoe je hier foto's kan je plaatsen is dat gewoon op dat vierkantje duwen en dan je foto's kopieren of heb je een site nodig als flickr

en dan klein vraagje : binnen kort zal ik mijn eerste spiegelreflex camara aanschaffen is een programma als iphoto goed voor beeldbewerking of is apeture of lightroom beter .

alvast bedankt voor de tips

groetjes lumos
    www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

Re: hoe kan je hier fotos plaatsen

Omdat het om Mac gaat, zal ik proberen een antwoord te formuleren.
    Je kunt iPhoto perfect gebruiken om je foto's te resizen. Foto's die je in iPhoto geïmporteerd hebt, en eventueel aangepast, dien je dan te exporteren, en in het export venster het aantal pixels op te geven. Omdat de BD-normen "900 pixels langste zijde" zijn, kun je dus 900 px of kleiner ingeven. Op mijn illustratie heb ik 800px gebruikt:

Je exporteert naar een plaats naar keuze (bijvoorbeeld je Bureaublad).
    Je kunt uiteraard ook resizen in Photoshop (wat ik meestal doe), of met een progje als IDSizer (ook goedkoop via de App Store).
    Dan dien je op te laden naar een hosting site, zoals Flickr, Tinypic, Photobucket, maar er is met de meeste van deze gratis hosts altijd wel iets aan de hand: ofwel strippen ze de EXIF-data (wat sommigen hier niet erg vinden, maar anderen wel), ofwel beginnen ze ongevraagd je bestanden te comprimeren totdat de kwaliteit eronder gaat lijden.
    Daarom verkies ik vandaag de dag Dropbox. Mocht je geïnteresseerd zijn, laat het me weten via privébericht (met opgave van je email adres). Zo krijg zowel jij als ikzelf 0,25GB extra opslagruimte. Twee GB krijg je sowieso gratis.
    Van je hosting site kopieer je het adres (dat begint met http en eindigt op naam+extensie van je foto, b.v. Beeld.jpg) en dat plaats je hier tussen de IMG-tags.

Ik gebruik zelf iPhoto voor mijn jpg's, maar ik schiet ook in RAW, omdat je daar veel meer bewerkingsmogelijkheden hebt. Ik gebruik zowel Aperture (vrij goedkoop via de App Store) als Lightroom (sinds versie 4 een stuk goedkoper), maar ook Adobe Camera RAW (tussen Bridge en Photoshop).
    Last edited by LesC; 2 mei 2012, 10:22.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
    X