Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto verkleinen in cs5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto verkleinen in cs5

Hoe kan ik als ik bv meerdere foto's bijeen wil plaatsen op een a4 of ander formaat deze door aan een hoek te verslepen groter of kleiner maken van formaat !
    Dit lukt mij niet , kan alleen maar bij afbeeldingsgrootte de cm te veranderen.

Groeten
    http://www.wimbosch.be

Re: Foto verkleinen in cs5

probeer eens met CTRL-T
    als je op een hoek klikt en sleept, hou dan ook SHIFT ingedrukt zodat je foto niet vervormd wordt.
    Last edited by GameBE; 2 mei 2012, 09:23. Reden: verduidelijking

Comment

Toevallig heb ik ook zitten sukkelen met dit probleem. Ik ben bij "plaatsen" geraakt en dan lukt het. Je moet wel eerst de afbeelding bewaren die je wil plaatsen. De tip hierboven ga ik ook uitproberen in combinatie met "plaatsen". Ik vraag me nog wel af hoe ik kan "plaatsen" in een blanco A4 in de juiste afmetingen. Bv 4 foto's plaatsen in een A4 met als verhouding 8cmx13cm.

Comment

Maak een a4 blad.
        Plaats uw foto op het blad en met CTRL+t transformeer naar het juiste formaat.Als je sleept met Shift blijft verhouding behouden.
        De afmeting van de afbeelding verschijnt als je sleept.
        Om dan bvb 4 dezelfde afbeeldingen op een blad te krijgen doe je met het selectiegereedschap +ALT linkermuis om een afbeelding te copieren en verslepen.
        Last edited by pixelmaniac; 2 mei 2012, 22:22.

Comment

Ok, is gelukt zo! Indien je nu nog het raster aanzet dan kan je dit mooi ordennen op je A4.

Bedankt!

Comment

Working...
          X