Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe kan ik deze foto bewerken?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe kan ik deze foto bewerken?

Hallo,

Ik heb weinig verstand van foto's bewerken en gebruik Picasa omdat ik het makkelijk vind maar nu heb ik een zwart witte foto van mijn zoontje en wilde deze bewerken als dit...dus één object in kleur krijgen:

Weet iemand hoe dit moet en met welk programma?

Photoshop C5 heb ik maar vind het véél te moeilijk.

Bedankt alvast!

Op onderstaande link kan je uitleg vinden van hoe dat moet.

Sent from my iPhone using Forum Runner
    1 foto niet in focus is een fout, 10 foto's niet in focus is een experiment, 100 foto's niet in focus is een stijl...

Comment

Re: hoe kan ik deze foto bewerken?

Om dit effect te bereiken vertrekt men meestal van een kleurenfoto. Het object of deel van de foto dat in kleur moet blijven wordt geselecteerd. Dan keert men de selectie om (dus alles geselecteerd behalve het object) en zet men deze selectie om in zwart-wit.

Comment

grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Super! Dat wordt vanavond uitproberen dus! Als ik vraagjes heb dan horen jullie het wel

Comment

Kan deze functie ook met een ander programma dan Photoshop gemaakt worden?

Comment

Met PaintShopPro en GIMP gaat dit ook maar waarom zou je niet proberen met PS, het is net dezelfde werkwijze hoor.

Comment

Als je met Mac werkt, kan het ook met Aperture, hoewel ik persoonlijk ook aan PS CS5, een extra laag en een laagmasker denk.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bumbabeloe Bekijk bericht
                  Hallo,

Ik heb weinig verstand van foto's bewerken en gebruik Picasa omdat ik het makkelijk vind maar nu heb ik een zwart witte foto van mijn zoontje en wilde deze bewerken als dit...dus één object in kleur krijgen:

Weet iemand hoe dit moet en met welk programma?

Photoshop C5 heb ik maar vind het véél te moeilijk.

Bedankt alvast!

Foto openen in CS5 in kleur, werkbalk bovenaan klik je op laag - dan op nieuwe aanpassingslaag - zwart-wit. De kleur kiezer zwart boven wit plaatsen met de pijltjes en met de penseel over de foto slepen, zo kom het kleur zichtbaar, teveel ingkleurd = kleurkiezer op wit, zo kom je weer in het zwart-wit. Goed inzoomen op de foto, toch op het gedeelte dat je wilt bewerken, veel makkelijker dan selecteren, veel zoekplezier
                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Als je zulk effect veel wenst te gebruiken raad ik de sony nex en SLT toestellen aan, deze toestellen hebben deze functie ingebouwd. Gewoon opname maken en het toestel geeft jou automatisch het gewenste effect voor de door jou gekozen deelkleur.
                    Werkt ook voor video wat zeer cool is.
                    Last edited by puerte; 30 april 2012, 09:05.

Comment

Working...
                    X