Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groepsfoto - contouren personen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groepsfoto - contouren personen

Ik zou voor een clubblad graag het volgende maken :
    Naast de originele groepsfoto zou ik een kleinere versie willen zetten met enkel een witte achtergrond, met daarop een zwarte contour van de verschillende personen. In de contour van elke persoon komt dan een nummertje aan de hand waarvan men in de bijhorende legende de naam van die persoon kan terugvinden.
    Ik hoop dat deze uitleg iets of wat duidelijk is.
    Probleem is echter dat ik niet meteen weet hoe hieraan te beginnen. Wie kan mij hiermee op weg helpen ?

PS: werk met PS Elements 2.0

Alvast bedankt !
    Benny
    ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

Best overtrekken in een illustratie-programma, zoals CorelDraw, Illustrator, Freehand of iets dergelijks (er zijn wellicht goedkopere alternatieven). Je plaatst de foto op een laag en op een nieuwe laag teken je manueel de contouren. Dat is omzeggens de enige manier om het werkelijk goed te doen (en makkelijker dan pakweg selectiemaskers te gaan overtrekken in photoshop elements).
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Bedankt vicberger ! Ik zat het blijkbaar veel te ver te zoeken. Het is soms toch zo eenvoudig, maar je moet het zien of eraan denken natuurlijk. Mercikes.

Benny
      ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

Comment

Working...
      X