Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300 foto's ordelijk verzamelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 300 foto's ordelijk verzamelen

Ik ga volgende week met een hele groep naar Italië. We zijn met vier begeleiders die allen een ander digitaal fototoestel hebben. Ter plaatse beschikken we over een computer om de beelden al op harde schijf te plaatsen om alzo meer geheugen vrij te hebben om terug foto's te maken. Nu mijn vraag: We hebben het vermoeden dat er ongeveer 300 foto's zullen geselecteerd worden , waarvan sommige foto's achteraf misschien 10 keer moeten worden afgedrukt. Bestaat er een systeem voor zoiets; ik bedoel, als je dat niet voorbereid krijg je 5 foto's met het nummer 001 enz.en wordt beslist de verkeerde 001 afgedrukt. Heeft iemand onder jullie ervaring met zo'n fotowerk of bestaan er enkele tips en truuks om zo'n groot album nog overzichtelijk en goed georganiseerd te houden.Doe je dat tijdens het overbrengen naar de harde schijf, of geef je helemaal op het einde alle foto's een apart nummer en hoe doe je dat (ik ken IrfanView maar weet niet echt hoe dat werkt)
    Dank voor jullie respons bij voorbaat.
    Sony DSC-F717

Ik zou om te beginnen 5 folders aanmaken op de PC en daar ieder zijn eigen foto's in laten zetten. Daarna kan bijv. iedereen de 60 beste selecteren en ze hernoemen met zijn initialen en een nummer bijvoorbeeld: MV01.jpg enz tot MV60.jpg. Zo zou ik het doen...
    This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
    My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

Comment

Zo zou ik het ook doen. Dan per map de foto's selecteren en een andere naam geven.
      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

En er eventueel een programma opzetten dat de namen in een batch kan veranderen zodat je dit niet manueel moet doen!!

Batchit! Pro/Ultra kan dit bvb, of File Name Pro om er enkele te noemen.

Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Als ik jullie was liet ik ze allemaal een stukje schrijven/typen en inderdaad alle foto's per persoon in hun eigen mappen zetten.
          Als ik de laptop meeneem op een natuurreis dan maak ik mappen aan PER DAG zodat ik later weet welke foto ik op welke dag genomen heb zonder steeds de exif op te hoeven roepen.
          Maak ik een steden rondreis dan maak ik mappen aan van de plaatsen.
          Overigens schrijf ik ook echt iedere dag een stukje als "dagboek".... want als je dat later doet heb je toch weer andere gevoelens/indrukken van die dag. Dan krijg je het meest eerlijke beeld van je vakantie.
          Die "dagoek" stukjes kan je later weer goed gebruiken voor teksten bij je foto's.
          Veel plezier en een fijne reis !
          Dag dag
          Vonne

The only real failure is to give up trying!

http://www.yvonnew.com
          http://www.vonne.web-log.nl
          and HFC forever!

Comment

in topic http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=41742 werd gevraagd wie software wilde testen die o.a. kan gebruikt worden om foto's te catalogeren.

je kan de foto's per fotograaf in een aparte dir zetten, deze dir's allemaal in een library zetten in deze softwarepaket. dan kan je de foto's in categorieën zetten zodat je achteraf via een databan k heel snel de foto kan vinden die je nodig hebt.

je kan dan bv. zoeken naar een foto waar persoon1 en persoon 2 op staan, maar niet persoon 3, en de foto moet minimaal 3/5 in je appreciatie scoren etc.

ik heb deze software getest, en vond het heel gebruiksvriendelijk .. enige nadeel is dat het niet met RAW overweg kan .. TIF, JPG etc. is geen probleem

Comment

Ik vertrek volgende week dinsdag om 19u....

eerst Piza,Firenze...

Tot daar !

Comment

Hartelijk dank voor jullie respons. Kan hiermee toch wel wat verder. Als jullie nog wat raad hebben, altijd welkom. Tussen haakjes; kan men met Photoshop 7 een hele map renamen en dat ook meteen de nummers worden aangepast. Zo ja, hoe doe je dat? Heb ook Irfan view, maar weet niet goed hoe dat in dat programma werkt. Schijnt gemakkelijk te moeten zijn.
                Groetjes en veel dank bij voorbaat
                Sony DSC-F717

Comment

Working...
                X