Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom 4 .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lightroom 4 .

Ik zag dat je lightroom 4 aan een redelijke prijs kan kopen ik heb nu Adobe elements 8.0 maar daar kan je geen raw foto's mee bewerken en ik zou graag proberen om foto's in raw te nemen om het verschil te zien , is het interessant om lightroom 4 aan te schaffen kan je de werking vergelijken met Adobe elements 8 of is lightroom 4 veel moeilijker ? Ik mag volgende week lightroom 3 testen . Omdat ik het mag testen zocht ik het boek Lightroom 3 Ontmaskerd aan te schaffen maar nu vraag ik me af of dit boek ook dienst kan doen voor lightroom 4 ?

Re: lightroom 4 .

Een trial van LR 4 downloaden en een maand proberen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Beide werken eigenlijk samen: Lightroom is een veel betere raw-converter dan Photoshop Elements. Photoshop Elements kan dan weer bepaalde retouches doen (en bv. werken in lagen) wat Lightroom niet kan.
      Het is dus niet of/of maar en/en. Je kan 80 à 90% van je workflow in Lightroom doen, volgens mij. Je gaat dan vanuit LR naar Elements wanneer dat nodig is, en de bewerkingen die je in Elements gedaan hebt, worden op een kopie van je bestand uitgevoerd dat je ook in Lightroom terug vindt.

Wat het boek betreft: ik ben alvast vereerd dat je mijn boek erbij wil nemen :-) Uiteraard is het boek het beste geschikt voor Lightroom 3. Ik ben momenteel aan het werken aan de update van het boek voor Lightroom 4, maar dat zal nog wel eventjes duren eer dat klaar is. Voor wat betreft Importeren en Bibliotheek zijn er quasi geen verschillen, voor de ontwikkelmodule zijn ze wat groter. Als je niet wil wachten kan je natuurlijk nu al het LR3 boek aanschaffen. In het volgende nummer van Shoot zal alvast al een artikel van mij staan over de nieuwigheden in de ontwikkelmodule van Lightroom 4.

Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
      Ik zag dat je lightroom 4 aan een redelijke prijs kan kopen ik heb nu Adobe elements 8.0 maar daar kan je geen raw foto's mee bewerken en ik zou graag proberen om foto's in raw te nemen om het verschil te zien , is het interessant om lightroom 4 aan te schaffen kan je de werking vergelijken met Adobe elements 8 of is lightroom 4 veel moeilijker ? Ik mag volgende week lightroom 3 testen . Omdat ik het mag testen zocht ik het boek Lightroom 3 Ontmaskerd aan te schaffen maar nu vraag ik me af of dit boek ook dienst kan doen voor lightroom 4 ?
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Je kan Lightroom niet vergelijken met Adobe elements. Het is een programma geschreven door/voor fotografen en dat merk je.
        Het is een archiverings/bewerkingsprogramma dat je ondermeer toelaat je foto's te selecteren/bewerken/op te slaan/op te zoeken ...

Zeker een aanrader

Comment

Hier loopt een draadje over wat jij zoekt

Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Bedankt voor de link

Comment

Working...
            X