Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto bewerken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto bewerken

hoi,
    ik heb de hulp nodig van iemand die goed is in fotobewerking.
    ik heb zelf nauwelijks ervaring met fotobewerking.
    mijn probleem is het volgende:
    voor school moet ik voor een project een afbeelding hebben van een vis met een hoorn. de afbeelding moet echt lijken, mar het lukt me niet om zo een afbeelding te maken door fotobewerking te doen.

het resultaat moet een vis zijn die echt lijkt met een hoorn die ongeveer 1/3 is van de totale grote is van de vis. bvb. de vis is 15 cm, dan moet de hoorn 5 cm zijn. hij heeft ook roodblinkende schubben en/of vinnen hebben, maar het rood moet niet een te fel of opvallend rood zijn.

als basis kan eventueel deze vis gebruikt worden:
    http://www.google.be/imgres?q=rood+b...:429,r:16,s:18

het enige wat dan nog veranderd moet worden is een roodblinkende kleur ipv de goudblinkende kleur en een hoorn op zijn hoofd, die recht vooruit staat, zoals de hoorn op deze tekening:
    www.cavahoornvis.tk--> kenmerken --> die tekening rechts.

is er iemand die zoiets voor me kan maken of die een manier weet om dit op een simpele manier te maken dat het toch echt lijkt? of is dit gewoonweg onmogelijk?

ik hoop op een spoedig antwoord.
    alvast bedankt!

vriendelijke groeten,
    Anthony

Re: foto bewerken

Heb een poging gedaan,

Last edited by alex606; 7 maart 2012, 21:54.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Net ook een poginkje gedaan:

Walter
      D850

Comment

Wow! dit is echt perfect!
        net wat ik zocht!
        echt bedankt!
        ik heb wel nog 1 vraagje:
        is het moeilijk om er ook eentje te maken waarbij de vis een grijsachtige hoorn heeft, een beetje zoals een eenhoorn (domme vergelijking, ja ik weet het maar ik wist niet anders).

nogmaals bedankt!

Comment

Welk vind je het best ?
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

Dat vind ik heel moeilijk! Ze zijn alletwee fantastisch! Nog 1 vraagje: is het mogelijk om een van de 2 afbeeldingen van de vis op een achtergrond te zetten van de bodem van de zee? Met onderwaterplanten ofzo op de achtergrond? Want deze huidige achtergond is nogsl raar...

Als je dat kan ben ik je echt ontzettend dankbaar! (wat ik nu eigenlijk al ben :-P)

Anthony

Comment

Als je zulk een foto hebt wil ik het wel proberen. Het zal wel voor morgen zijn.

Comment

Het maakt niet echt uit welke foto, je mag zelf kiezen welke fpto het makkelijkste is. Tenzij je echt wil dat ik een foto kies. En morgen is uiteraard goed!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door goor24 Bekijk bericht
                  Het maakt niet echt uit welke foto, je mag zelf kiezen welke fpto het makkelijkste is. Tenzij je echt wil dat ik een foto kies. En morgen is uiteraard goed!

Voilà! Toch een toffe site hier hé? Je kunt hier zomaar je huiswerk laten maken.
                  Dat is dan 1 Duvel.

Walter
                  D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Voilà! Toch een toffe site hier hé? Je kunt hier zomaar je huiswerk laten maken.
                    Dat is dan 1 Duvel.

Walter
                    Had den "Duvel" geen twee horens, Walter?
                    (paar mooie oplossingen gezien; knap!)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Had den "Duvel" geen twee horens, Walter?
                      Haha ja maar die is ook al een dagje ouder hé.

(paar mooie oplossingen gezien; knap!)

Kan allemaal nog veel beter hoor,als ik er wat meer tijd aan besteed, nu zie je nog wat donkere halo op de rugvin en zo, Alex zal denk ik wel komen met een betere versie.

Walter
                      D850

Comment

Voor een "huiswerk" zo vlugvlug even van de geposte jpg... goed gedaan!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik vind het resultaat van Phororhacos heel goed hoor. Als ik een deftige foto vind zal ik het ook wel proberen.

Comment

Dit is mijn versie,

Comment

Eerst en voor proficiat aan beiden die deze foto's bewerkt hebben!

Maar graag zou ik van TS weten welk project hij eigenlijk moet maken voor school...eigenlijk ook welke riching hij/zij volgt.
                              perman
                              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Working...
                              X