Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CS5 > twee foto's in één bestand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CS5 > twee foto's in één bestand

    Ik open een foto in CS5
    Verder heb ik een 2de foto.
    Deze foto moet in een layer komen.
    Dus dan heb ik 2 lagen die één bestand vormen.
    Hoe doe ik dat?


    Het model moet dus op een nieuwe (oranje lucht) achtergrond komen.

    De uitleg is dat die (oranje lucht) "er in gesleept" werd. (dragged in).
    En lukt me niet. Dan zit ik met twee aparte foto's in CS5.
    ================================================== ==============================
    Het bestand in dit voorbeeld heet hair.psd.
    En daar zitten (imho) twee lagen in: het model en die oranje lucht
    Last edited by theokus; 27 februari 2012, 02:18.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: CS5 > twee foto's in één bestand

    Je moet nu met het gommetje de witte achtergrond rond het model weggommen.
    Als je klaar bent en je wil teug één laag: in het venster waar je lagen staan, >>flatten layers en klaar.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: CS5 > twee foto's in één bestand

      Om de onderliggende lagen te tonen moet er een vorm van transparantie zijn. en dat kan je op verschillende manieren bereiken. Met het gommetje delen van de bovenliggende laag weggommen is er één van. De gehele transparantie van de laag aanpassen is een andere.

      Nu hier met deze mooie haarbos zal je wel 'even' zoet zijn om een deftig resultaat te behalen
      Jean Pierre.

      Comment


      • #4
        Re: CS5 > twee foto's in één bestand

        Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
        Nu hier met deze mooie haarbos zal je wel 'even' zoet zijn om een deftig resultaat te behalen
        een egaal witte achtergrond is vrij makkelijk te selecteren. en de refine edge / mask edge in CS5 doet zijn werk meer dan behoorlijk om ook dat haar goed te krijgen.

        Comment


        • #5
          Re: CS5 > twee foto's in één bestand

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Ik open een foto in CS5
          Verder heb ik een 2de foto.
          Deze foto moet in een layer komen.
          Dus dan heb ik 2 lagen die één bestand vormen.
          Hoe doe ik dat?


          Het model moet dus op een nieuwe (oranje lucht) achtergrond komen.

          De uitleg is dat die (oranje lucht) "er in gesleept" werd. (dragged in).
          En lukt me niet. Dan zit ik met twee aparte foto's in CS5.
          ================================================== ==============================
          Het bestand in dit voorbeeld heet hair.psd.
          En daar zitten (imho) twee lagen in: het model en die oranje lucht

          Beste,in dit specifieke geval kun je best met kleurbereik werken, de achtergrond van het model is erg wit en egaal.
          Dus:selecteren>kleurbereik>met het druppeltellertje selecteer je het wit van de achtergrond,met de slider regel je de tolerantie ,iin dit geval heel makkelijk.
          Om het wat aanschouwelijk te maken nu: druk op laag>nieuw>laag uit achtergrond>ok
          Klik nu op bewerken>knippen,nu zie je je uitgeknipte model
          Open nu je oranje afbeelding,die op zijn minst even groot moet zijn als die van het model ( ik leg het nu zo uit maar je zou even goed een kopie kunnen gemaakt hebben van je origineel en dat oranje gemaakt hebben.)
          Ga terug naar je modelfoto,selecteren>alles,dan bewerken>kopiëren
          Ga naar je oranjefoto,bewerken>plakken.
          Er zijn,bij dit soort van bewerkingen,vaak nog wel allerlei randbewerkingen nodig om de randen acceptabel te maken,maar in dit specifieke geval,het model stond er toch al "uitgeknipt" op,zal het denkelijk heel goed meevallen.

          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: CS5 > twee foto's in één bestand

            Theo ........... Klikkie en filmpie.



            Grtz, RF
            Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: CS5 > twee foto's in één bestand

              Het toeval wil dat wij net deze week een dergelijke opdracht hebben gekregen in Rastertekenen 4, CVO Turnhout. Bij ons is het nog wat ingewikkelder, want wij hebben geen helder witte achtergrond, maar een lichte achtergrond, terwijl het model eveneens lichte kleren draagt. Selectie gebeurt via kleurkanalen (groen kanaal in ons geval), en wij werken met een laagmasker.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: CS5 > twee foto's in één bestand

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Het toeval wil dat wij net deze week een dergelijke opdracht hebben gekregen in Rastertekenen 4, CVO Turnhout. Bij ons is het nog wat ingewikkelder, want wij hebben geen helder witte achtergrond, maar een lichte achtergrond, terwijl het model eveneens lichte kleren draagt. Selectie gebeurt via kleurkanalen (groen kanaal in ons geval), en wij werken met een laagmasker.
                Pas in module 4 gekregen die les?
                Wij hebben ze in module 3 (CVO Mol) op onze boterham gekregen.


                Grtz, RF
                Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: CS5 > twee foto's in één bestand

                  De eerste twee lessen van Mod.4 zijn eigenlijk herhalingsoefeningen. Was nodig ook, want bij mij zat er bijna een jaar tussen, en bepaalde tools (zoals de pen) had ik sindsdien niet meer gebruikt. Selectie via kanalen trouwens ook niet.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: CS5 > twee foto's in één bestand

                    Omdat het hier gaat over oefeningen van Lynda.com zou je misschien beter daar eens gaan kijken.

                    Nu om 2 afbeeldingen samen te brengen in 1 foto als verschillende lagen zijn er verschillende mogelijkheden.
                    Indien je over bridge beschikt kan je gewoon via bridge beide files selecteren en dan via het menu Tools/photoshop/ laden van foto's als lagen.
                    Een andere methode is beide afbeeldingen openen in photoshop. ze naast elkaar plaatsen en dan simpelweg met het verplaatsgereedschap een van de foto's vastnemen en slepen op de ander foto. wel opletten dat je de vastgenomen afbeelding op het juiste moment, dwz als je je over de afbeelding van de andere bevind, loslaten.

                    Aan diegene die voorstelt met het gommetje te gaan werken, veel succes, zou echt het resultaat en het aantal gespendeerde uren willen zien. :-)

                    Deze oefening is niet toevallig samengesteld om te vernieuwde mogelijkheden van maskerrandcorrectie in cs5 te tonen.

                    xs ermee

                    Comment


                    • #11
                      Re: CS5 > twee foto's in één bestand

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      De eerste twee lessen van Mod.4 zijn eigenlijk herhalingsoefeningen. Was nodig ook, want bij mij zat er bijna een jaar tussen, en bepaalde tools (zoals de pen) had ik sindsdien niet meer gebruikt. Selectie via kanalen trouwens ook niet.

                      Ja kan dat aannemen, we zijn niet meer van jongsten hé Les.
                      Selecteren met de pen zouden we in module 3 krijgen, ik wacht in spanning want ik kan er voorlopig niks van.


                      Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                      Aan diegene die voorstelt met het gommetje te gaan werken, veel succes, zou echt het resultaat en het aantal gespendeerde uren willen zien. :-)
                      Hihi, denk dat er van haar welderige haardos niet veel zal overschieten.


                      Grtz, RF
                      Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: CS5 > twee foto's in één bestand

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Ja kan dat aannemen, we zijn niet meer van jongsten hé Les.

                        Niet meer piep maar toch ook nog niet stok hé......


                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: CS5 > twee foto's in één bestand

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ik open een foto in CS5
                          Verder heb ik een 2de foto.
                          Deze foto moet in een layer komen.
                          Dus dan heb ik 2 lagen die één bestand vormen.
                          Hoe doe ik dat? ...
                          Door de foto's te groeperen en daarna de werkwijze van Kris te gebruiken..

                          Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                          ... Een andere methode is beide afbeeldingen openen in photoshop. ze naast elkaar plaatsen en dan simpelweg met het verplaatsgereedschap een van de foto's vastnemen en slepen op de ander foto. wel opletten dat je de vastgenomen afbeelding op het juiste moment, dwz als je je over de afbeelding van de andere bevind, loslaten. ...
                          Meerdere foto's combineren, al dan niet als "layer": Klik!
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #14
                            Re: CS5 > twee foto's in één bestand

                            Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                            Omdat het hier gaat over oefeningen van Lynda.com zou je misschien beter daar eens gaan kijken.

                            Nu om 2 afbeeldingen samen te brengen in 1 foto als verschillende lagen zijn er verschillende mogelijkheden.
                            Indien je over bridge beschikt kan je gewoon via bridge beide files selecteren en dan via het menu Tools/photoshop/ laden van foto's als lagen.
                            Een andere methode is beide afbeeldingen openen in photoshop. ze naast elkaar plaatsen en dan simpelweg met het verplaatsgereedschap een van de foto's vastnemen en slepen op de ander foto. wel opletten dat je de vastgenomen afbeelding op het juiste moment, dwz als je je over de afbeelding van de andere bevind, loslaten.

                            Aan diegene die voorstelt met het gommetje te gaan werken, veel succes, zou echt het resultaat en het aantal gespendeerde uren willen zien. :-)

                            Deze oefening is niet toevallig samengesteld om te vernieuwde mogelijkheden van maskerrandcorrectie in cs5 te tonen.

                            xs ermee
                            Klopt Kris
                            Ik heb zo'n oefening in de "beginnershoek" geplaatst.

                            (ik had daar wel niet deze specifieke vraag gesteld en bovendien waardeer
                            de hulp en de raad die men mij gaf)

                            Tools/photoshop/ laden van foto's als lagen.
                            = het antwoord op de vraag.
                            Heb me gisteren kapot gezocht
                            ================================================== ===================
                            De methode van "Linda.com" heb ik een paar keren bekeken. (video).
                            Een hele vooruitgang dus van Photoshop en als je daarna de zaken snapt (ikke he)
                            dan zijn de resultaten zeer goed.
                            Haren selecteren tot in detail is en blijft moeilijk zelfs in 2012
                            Een andere perfecte selectie blijft moeilijk.
                            En als je zoals ik voor de tiende keer opnieuw een selectie doet met de lasso
                            dan is het plezante er van af

                            ** Het is een goede les geweest...
                            Aan zo'n foto's begin je beter met een korte tele en een grote lensopening
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: CS5 > twee foto's in één bestand

                              Iedereen hartelijk bedankt!
                              Het heeft lang geduurd eer er door Adobe wat meer aandacht werd besteed aan dit
                              probleem dat iedereen wel kent.

                              Er zijn verschillende methodes om een resultaat te bereiken.
                              Daarom zou het eens goed zijn dat één iemand een paar van die methodes toepast
                              op dezelfde foto en daarna de resultaten vergelijkt.

                              Een voorbeeld van toepassing staat hier al op BD
                              En die had ik het eerst gevonden en toegepast.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X