Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

72dpi voor communiekaartje ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 72dpi voor communiekaartje ?

Ik kan redelijk fotograferen, redelijk ontwerpjes maken, maar ben een dikke nul als het aankomt op de technische kant van de zaak. Dit jaar maak ik voor het eerst volledig zelf de communiekaartjes van mijn zoontje. Momenteel ben ik bezig alles klaar te zetten voor het fotolabo. Afmetingen variëren van 10,2x10,2 / 10,2x15,2 en 10,2x21
    Zal ik mooie kwaliteit krijgen met een dpi van 72 ?

Bedankt
    cindy
    Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

Re: 72dpi voor communiekaartje ?

Nee je dient je ontwerpen te maken op 300 dpi op formaat.

dpi is alleen van belang bij het afdrukken, en dan nog, je kan beter een hoger dpi aantal hebben dan te weinig, maar 300 dpi op het juiste formaat is zowat de standaard voor een afdruk.

MVG, Jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Nee je dient je ontwerpen te maken op 300 dpi op formaat.

dpi is alleen van belang bij het afdrukken, en dan nog, je kan beter een hoger dpi aantal hebben dan te weinig, maar 300 dpi op het juiste formaat is zowat de standaard voor een afdruk.

MVG, Jeff c.
      Bedankt ! Ik ben er onmiddellijk aan begonnen en het verschil is...euh... zéér duidelijk !
      Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

Comment

Is het verschil al zéér duidelijk op je scherm dan?
        Want je gaat toch alles naar een fotolabo sturen?
        Al dikwijls hier gelinkt: klik. Redelijk interessante lectuur .
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
        X