Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 3 vs DXO 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lightroom 3 vs DXO 7

Ben op zoek naar een goede converter voor mijn RAW bestanden en kwam deze twee tegen.
    DXO 7 (149€)
    Lightroom 3 (150€ promo tot 03/03/2012)

- wat is het verschil tussen de twee programma's
    - welke van de twee geniet jullie voorkeur en waarom.

Mvg mm

Re: Lightroom 3 vs DXO 7

Ga maar voor Lightroom, wat toch meer en meer de standaard wordt of al is. Als Macker zou ik Aperture moeten aanbevelen en gebruiken, maar voor Lightroom is gewoon zoveel meer te vinden. Ik heb ook DxO, en vind dat programma sterk wat betreft lenscorrecties. Het programma beschikt over de meest uitgebreide database van lenzen en bodies die ik ken, maar voor het dagelijkse RAW-conversie en -bewerkingswerk is LR3 de kampioen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

De RAW-files zijn afkomstig van ? Sony, Canon.....

OS is MAC of Windows ?

Ambieke
      Nieuwsgierig, klikken maar.

Comment

Ik werk met Canon (CR2 raw files) en op Mac. Aperture draait alleen op Mac. Lightroom en DxO bestaan voor beide platforms.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Heb zojuist Lightroom online gekocht en geinstaleert.
          Het ziet er goed uit op het eerste moment.
          Heeft er hier iemand een paar tips hoe ik dit programma het rapst onder de knie kan krijgen.
          Eventueel titel van boek of een of andere goede tutorial op het internet.

mvg mm

Comment

Hier vind je praktische tips

Ambieke
            Nieuwsgierig, klikken maar.

Comment

Deze is in het Nederlands prachtig uitgelegd gewoon een aanrader

Groeten
              Efex

Comment

Hebben jullie enig idee in welke winkel ik het boek "lightroom 3 ontmaskerd" kan kopen.
                Vertrek morgenavond op reis, dus wanneer ik het boek online bestel zal het hier nooit op tijd zijn.

Mvg mm

Woon in de Knokke-Heist

Comment

Informeer eens bij MoreThanWords, BD-lid en auteur van LR ontmaskerd. Naast dat boek beschik ik ook over de Engelse versie van Scotts Kelby's Lightroom 3 for Digital Photographers. Ook een aanrader!

Comment

Heb in de avondschool gewerkt met LR ontmaskerd, en aanrader alhoewel ik nog steeds niet begrijp waarom de screenshots en de shortcuts in het Engels zijn.
                    Verkies daarom de - erg aangenaam te lezen - Scott Kelby.
                    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door m-m Bekijk bericht
                      Heb zojuist Lightroom online gekocht en geinstaleert.
                      Het ziet er goed uit op het eerste moment.
                      Heeft er hier iemand een paar tips hoe ik dit programma het rapst onder de knie kan krijgen.
                      Eventueel titel van boek of een of andere goede tutorial op het internet.

mvg mm

Lightroom 3 boek voor digitale fotografen - Scott Kelby
                      ISBN 978-90-430-2048-0

Heel goed boek, lightroom super programma!!

Comment

Zoltan,

bedankt dat je het boek een aanrader vindt alhoewel de taalkeuze van het boek blijkbaar niet helemaal is wat je wenste. Graag wat uitleg erbij:

de screenshots en de termen zijn in het Engels omdat een niet onbelangrijk deel (mezelf inclusief) van de Nederlandstalige gebruikers hun software in het Engels gebruiken. Dat geldt niet alleen voor Lightroom, maar ook voor Photoshop.

Zelf raad ik mensen aan die voldoende Engels beheersen om de Engelse versie te gebruiken en dit om vier redenen:
                        1) de Engelse versie is de originele, bepaalde vertalingen zijn gewoon niet goed. Zo wordt 'crop overlay' vertaald door 'bedekking uitsnijdhulplijn' (ga daar maar eens op googelen) en 'clarity' door 'helderheid' terwijl clarity niets met helderheid te maken heeft maar met lokaal contrast en scherpte
                        2) de sneltoetsen zijn dezelfde in het Engels als in het Nederlands, alleen hebben ze in het Engels soms nog een beetje zin, terwijl in het Nederlands al helemaal niet meer: G voor Grid (NL: Raster), T voor Toolbar (NL: Werkbalk)
                        3) als je ooit online hulp nodig hebt (via google), dan zal je oneindig veel meer info vinden als je de Engelse termen gebruikt dan de Nederlandse
                        4) als je ooit een professionele Photoshop wil kopen, kost de Nederlandse versie 300 euro meer dan de Engelse. Met dat prijsverschil koop je Lightroom :-)

Er is in het boek overigens achteraan een lijst opgenomen met de vertalingen van alle termen.

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                        Heb in de avondschool gewerkt met LR ontmaskerd, en aanrader alhoewel ik nog steeds niet begrijp waarom de screenshots en de shortcuts in het Engels zijn.
                        Verkies daarom de - erg aangenaam te lezen - Scott Kelby.
                        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Working...
                        X