Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio fotografie & wit-grijze achtergrond ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• studio fotografie & wit-grijze achtergrond ...

hallo,

- Iemand enig idee hoe ik best in Photoshop of Lightroom een wit-grijze achtergrond uit studio kan omzetten naar een wittere achtergrond zonder dat ik persoon anders moet belichten?
    - Iemand tips hoe ik dit in studio kan vermijden?

bedankt!
    K

Last edited by stroedel; 18 februari 2012, 23:55.
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Re: studio fotografie & wit-grijze achtergrond ...

ondertussen volgende gevonden -> achtergrond selecteren -> image adjustments -> hue/saturation -> lightness naar rechts om witter te krijgen.

Blijft nu de vraag hoe ik dit technisch best kan oplossen in studio ...
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Met deze oplossing verlies je wel de detaillering in de stof van zijn mouw (linkerkant) en in zijn haren.
      Met een donker achtergrond is wel mogelijk en met behoud van de detaillering.

Comment

Simpel toch in Lightroom, kleuren met de brush met belichting + (opletten dat je mask opzet)
        Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
        ----------------------------------------------
        Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Extra lamp(en) op de achtergrond en de zo de achtergrond twee stops overbelichten => egaal witte achtergrond. Suc6.
          Voor wie wacht komt alles veel te laat ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeve398 Bekijk bericht
            Extra lamp(en) op de achtergrond en de zo de achtergrond twee stops overbelichten => egaal witte achtergrond. Suc6.
            Maar daarmee ga je het probleem niet oplossen voor de "achter"grond die op de "voor"grond ligt
            Jouw manier lukt indien je niet full-body gaat ...

Tjerri

Comment

Ik ga hier even volgen, want ik heb hetzelfde probleem... Bij mij stonden er 2 flitsers op het onderwerp gericht en één continulicht met paraplu op de achtergrond...

Zou het helpen als je de flitsers harder laat flitsen (maar dan gaat je onderwerp waarschijnlijk overbelicht worden)?

Er is idd de mogelijkheid om dit in LR op te lossen, maar ik zou net zoals Stroedel het probleem in de studio willen oplossen...
              ~Try and fail, but don't fail to try ~

Comment

1 a 1/12 stop meer licht op uw achtergrond. Anders is en blijft uw witte achtergrond grijs belicht als je uw onderwerp goed belicht. Met de flits waarmee je uw model belicht kan je nooit een witte achtergrond krijgen zonder uw model te overbelichten. Uw achtergrond staat verder van uw model dus vangt uw achtergrond nog minder licht waardoor uw wit grijs geworden is.

Dus: een paar flitsers op de achtergrond zetten die 1 a 1/2 stop meer licht geven en uw model ver genoeg van de achtergond zetten om het reflecterende licht ( van uw flitsers die op de achtergrond staan ) niet op uw model te laten vallen ( overstraling ).
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                  Maar daarmee ga je het probleem niet oplossen voor de "achter"grond die op de "voor"grond ligt
                  Waarom zou je de 'achter'grond die op de 'voor'grond ligt ook helemaal knalwit willen?
                  Allee, als dat nodig is, kan het, maar volgens mij niet 'puur' met de belichting zonder je model helemaal te overstralen. Voor de 'achter'-'voor'grond heb je nabewerking nodig, veronderstel ik.
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                  X