Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto bewerken naar zwart wit illustratie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto bewerken naar zwart wit illustratie

Hello everyone,

Ik zou mijn trouwuitnodiging graag zelf maken!
    Ik zag een leuk voorbeeldje op het net

Het beeld in het midden, van het koppel in zwart wit.

Iemand een idee hoe ik dit doe? Photoshop/Illustrator?

Thx!
    Groetjes,
    Karo

Re: Foto bewerken naar zwart wit illustratie

Ik heb het zelf nog nooit gedaan. Maar mss heb je hier iets aan.

Gewoon zoeken als 2 tone b&w..
    Nikon D3100 - Tamron AF 18-200 mm F3.5 - F6.3 Di-II - Metz 36 AF-5 for Nikon

Comment

In photoshop ga via "image" naar "adjustments"....daar kies je voor "threshold".
      Je moet de waarde instellen. Best start je ook van een afbeelding waar er weinig storende elementen in de achtergrond zitten....of waar het onderwerp duidelijk gescheiden is van de rest.

In photoshop Cs2,3,4,5 kan je threshold ook via een aanpassingslaag bereiken onderaan in het lagenpallet op het zwart/witte cirkeltje klikken.

Een andere manier is alle verzadiging uit je foto halen(omzetten naar zwart wit) en dan het contrast sterk omhoog brengen en de helderheid fijntunen.
      Nog iets wat te proberen is in photoshop naar "filter"-"sketch" en daar "stamp" kiezen... instellen en achteraf omzetten naar zwart/wit.
      Last edited by RUPSELKOPKE; 14 februari 2012, 21:11.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Great link! Thx!

Comment

Om echt een zuivere illustratie te krijgen lijkt het me toch beter dit met een vectorprogramma als Illustrator of Inkscape te proberen. Persoonlijk heb ik hier toch betere ervaringen mee.

Comment

Working...
          X