Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een black/white mask over je sneeuw gooien en de opacity wat verlichten kan ook al veel schelen als je niet zo goed bent met al die andere instellingen.
Awel ik heb een gelijkaardig probleempje. Maak ik de sneeuw wit word de lucht dit ook. Zweem lijkt mij het niet. Er was veel schaduw aanwezig, hier en daar een stukje wit. Kan de schaduw hier de oorzaak zijn en wat doe je eigenlijk in zo een geval? Zo laten? Met photoshop elements 10 is het ook heel gemakkelijk om zweem te verwijderen.
Nooit volledig het blauw uit de sneeuw halen en al zeker niet in schaduwgedeelten want dan wordt het niet meer natuurlijk.
Is mijn persoonlijke mening uiteraard, ik werk ook meestal op het gevoel bij de nabewerking.
Je moet er natuurlijk eerst zeker van zijn dat je monitor de kleuren goed weergeeft, dus met een kalibratie.
Kalibratie op een laptop scherm, hoe doe je dit best. Ik heb dit eens uitgevoerd met het hulpprogramma in windows maar twijfel of dit wel optimaal is. Ik weet dat er zo van die tooltjes zoals spyder bestaan.
Kalibratie op een laptop scherm, hoe doe je dit best. Ik heb dit eens uitgevoerd met het hulpprogramma in windows maar twijfel of dit wel optimaal is. Ik weet dat er zo van die tooltjes zoals spyder bestaan.
Je geeft zelf het antwoord: met een kalibrator zoals de Spyder.
Die software programma'tjes zonder een hardware kalibrator zijn brol.
De meeste laptop schermen zijn moeilijk goed te kalibreren.
Goeie tip. Lang geleden dat ik nog wat van je gehoord heb, Brigitte. Ik vermoed dat je in het HSL paneel bedoelt (enfin, in Lightroom is dat toch zo). Moet je dan de luminantie van het blauw verminderen of vermeerderen?
Comment