Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portfolio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portfolio

Beste

Ik zou graag een portfolio maken, maar wa is het beste?

Internetsite, foto's laten afdrukken en in album, foto's in boekformaat laten maken etc...

Wat steek je er het best in?

Was van plan om beetje van alle soorten fotografie erin te steken, een mix beetje

Als iemand andere ideetjes heeft, alles is welkom

thx

gr.
    steve
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Re: Portfolio

wat is het doel?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Bedoeling is om wat kleine opdrachtjes binnen te halen. Bv. Voorzitter van voetbalploeg die mu vraagt voor foto's van wedstrijden, (belangrijke of heel het seizoen) Om foto's te mogen maken voor rallywebsite (heb ik al eens kans gehad maar had geen lens die geschikt was enzo niet kunnen doen)

Het zou beetje allround moeten zijn dat het voor verschillende doelen geschikt is.

gr

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      wat is het doel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
        Bedoeling is om wat kleine opdrachtjes binnen te halen. Bv. Voorzitter van voetbalploeg die mu vraagt voor foto's van wedstrijden, (belangrijke of heel het seizoen) Om foto's te mogen maken voor rallywebsite (heb ik al eens kans gehad maar had geen lens die geschikt was enzo niet kunnen doen)

Het zou beetje allround moeten zijn dat het voor verschillende doelen geschikt is.

gr
        beperk je portfolio tot wat je precies wil doen. Zet enkel je beste foto's erop. Alle soorten fotografie zou ik er dan niet op zetten... je zal vermoedelijk geen opdrachten krijgen voor landschapsfotografie of vogeltjes... Organiseer eventueel per thema...

Als je er iets mee wil verdienen, vraag dan een zelfstandig statuut aan en zet je BTW nummer op je site.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ok maar hoe met ik deze voorstellen

1. Foto's laten afdrukken en in album steken
          2/fotoboek laten maken
          3 nog andere manier?

gr
          steve

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          beperk je portfolio tot wat je precies wil doen. Zet enkel je beste foto's erop. Alle soorten fotografie zou ik er dan niet op zetten... je zal vermoedelijk geen opdrachten krijgen voor landschapsfotografie of vogeltjes... Organiseer eventueel per thema...

Als je er iets mee wil verdienen, vraag dan een zelfstandig statuut aan en zet je BTW nummer op je site.

Comment

Website met je beste foto's misschien??
            Canon 5D2 en wat glas

Comment

tablet (IPAD of Android) is heel erg in...

Comment

In Lightroom kan je eventueel een html of flash album maken met daarin je beste fotos. Dat lijkt me de makkelijkste manier om iedereen je fotos te laten zien, gezien internet de dag van vandaag wel overal beschikbaar is. Op internet zelf zijn ook tientallen (gratis) websites om online albums te maken, de een al wat meer aanpasbaar dan de andere.

Comment

Ik denk dat tegenwoordig een website heel gemakkelijk is voor heel wat mensen ter referentie.

Met al die smartphones, iPads en digitale media ga je veel sneller via internet contact leggen met een potentiële klant dan via het 'echte leven'. Dat kan natuurlijk in je nadeel spelen. Mensen die je portfolio online bekijken, kan je moeilijk de reactie ervan zien wat ze van je denken.

Een website met heel beperkt portfolio en je contactgegevens werkt meestal wel heel goed, omdat ze dan al een eerste (goeie) indruk van je hebben en dan als de interesse gewekt is, zullen ze je telefonisch of via mail kunnen bereiken en dan kan je eventueel nog meer voorbeelden van foto's doorsturen. Je hele archief online zetten heeft dus helemaal geen zin. Per thema dat je doet 5-tal foto's moet al ruim voldoende zijn.
                  portfolio - blog

Comment

Ok schitterend, zal dus binnenkort website maken met per thema paar foto's en mijn gegevens;

thx

gr
                    steve

Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk bericht
                    Ik denk dat tegenwoordig een website heel gemakkelijk is voor heel wat mensen ter referentie.

Met al die smartphones, iPads en digitale media ga je veel sneller via internet contact leggen met een potentiële klant dan via het 'echte leven'. Dat kan natuurlijk in je nadeel spelen. Mensen die je portfolio online bekijken, kan je moeilijk de reactie ervan zien wat ze van je denken.

Een website met heel beperkt portfolio en je contactgegevens werkt meestal wel heel goed, omdat ze dan al een eerste (goeie) indruk van je hebben en dan als de interesse gewekt is, zullen ze je telefonisch of via mail kunnen bereiken en dan kan je eventueel nog meer voorbeelden van foto's doorsturen. Je hele archief online zetten heeft dus helemaal geen zin. Per thema dat je doet 5-tal foto's moet al ruim voldoende zijn.

Comment

Working...
                    X