Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LR Enfuse in de praktijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LR Enfuse in de praktijk

Hallo een tijdje geleden de Enfuse software plugin gedownload voor LR. Hiermee kan je wat basic HDR dingen proberen (wel bekend) en dat lukt tot nu toe redelijk. je kan een gewicht toekennen aan elk van de volgende parameters: exposure, saturation en contrast. Tot nu toe vertrouwde ik eigenlijk op trial and error tot ik redelijk resultaat had, mijn vraag is eigenlijk of er een soort handleiding bestaat om te beslissen welke blendmode je wil gebruiken.

alvast bedankt
    Maarten

Re: LR Enfuse in de praktijk

Oei, zo'n domme vraag?
    Zelfs dan graag een antwoord, ook al is dit even dom en vanzelfsprekend.
    Of zo weinig ervaring met LR Enfuse hier op't forum?

groeten
    Maarten

Comment

Eerlijk gezegd had ik er nog nooit van gehoord. Als je "Enfuse" ingeeft in de zoekfunctie vind je wel wat hits hier op het forum, maar erg weinig. Ik vrees dat er slechts weinigen onder ons gebruikmaken van die plugin. Photomatix is wellicht de meest gebruikte tool voor HDR, al lijkt HDR Efex van Nik Software aan populariteit te winnen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb een paar filmpjes over deze LR enfuse plugin bekeken op YouTube.......de eigenlijke samenvoeging(genereren hdr) van de aparte bestanden duurt een 10-tal seconden. Maar voordat je alle instellingen output ed gemaakt hebt gaat er toch flink wat tijd verloren. Achteraf blijken er ook zeer weinig aanpassingsmogelijkheden(schuivers) te zijn om fijn te tunen. Geen gebruikersvriendelijke software.......waarschijnlijk ook de reden waarom er niet teveel reactie komt op je vraag.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Working...
        X