Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrond blurren ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Achtergrond blurren ?

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Een kookboek is ook pas duidelijk als je kan koken, maar als je echt een leek bent in Photoshop en bijvoorbeeld ook nog is met een Nederlandse versie werkt, dan kan ik begrijpen dat bovenstaande uitleg niet echt verhelderend gaat werken.

MVG, Jeff C.
    Jeff,
    Van koken ken ik idd niks. Heb nochtans al enkele keren een gerecht kunnen bereiden op basis van een kookboek
    Ik zal mezelf geen PS-expert noemen maar werk toch al vele jaren met ENGELSE versies van deze zeer geliefde tool.
    "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

blurren kan hier niet het makkelijkste worden!!

je hebt onscherpte voor de poten van de vogel en erna!
      en je ziet heel duidelijk een verloop! van scherp naar onscherp!
      als je dit gewoon allemaal blurd ver***** je de foto, het gaat zeer hars gaan opvallen.

zal effe zoeken worden om het gewenste resultaat te behalen
      nikon stuff

Comment

ben benieuwd
        https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

Comment

In ieder geval niet teveel blurren of de pootjes zijn weg. Ik heb eens een stukje geschreven over het verbeteren van een snapshot, daar staat dit ook in uitgelegd.

klik
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

Comment

je mag de voorgrond niet vervagen hé
            hier is een linkje waar dat het een beetje visueel uitgelegd wordt
            filmpje achtergrond vervagen met selectie

Comment

Achtergrondlaag kopiëren.
              Kloonstempel gebruiken om de vogel weg te krijgen (mag redelijk ruw zijn)
              Lens blur toepassen.
              Laagmasker toevoegen.
              Verloop maken op het laagmasker, zodat de voorgrond niet meegeblurd wordt.
              Achtergrond kopiëren en de kopie naar de voorgrond brengen.
              Selectie maken van de vogel (met magneetlasso ofzo).
              Laagmasker maken van die selectie en masker gaussiaans vervagen 1 pixel.
              Klaar!

Persoonlijk vind ik dat dit soort nabewerkingen er nogal fake uitzien.

Comment

Heb heel sterk het vermoede dat dit gewoon scherpte diepte is en niet bewerkt is.
                Dit is vrij gemakelijk voor elkaar te krijgen tijdens het nemen van de foto Toch ? (scherpte diepte)

Deze van het weekend gemaakt, enkel omgezet van RAW na jpg. Dus geen bewerking. (was/is test shot)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                  Jeff,
                  Van koken ken ik idd niks. Heb nochtans al enkele keren een gerecht kunnen bereiden op basis van een kookboek
                  Ik zal mezelf geen PS-expert noemen maar werk toch al vele jaren met ENGELSE versies van deze zeer geliefde tool.
                  Dan zou je moeten weten wat hij wil zeggen !
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                    Persoonlijk vind ik dat dit soort nabewerkingen er nogal fake uitzien.
                    Ik vind dit toch goed meevallen hoor. Zonder "voorkennis" zou ik deze plaat toch niet meteen verdenken van sterke bewerking en zeker niet meteen als "fake" bestempelen.
                    Mooi gedaan door de eerste "natuurlijke" blur achter de vogel te behouden en pas meer te gaan blurren naarmate de achtergrond verderop ligt.

Toch nuttig om weten hoe je dit kunt bekomen, want je kunt niet alles met diafragma oplossen hé, en al zeker niet als de afstand van je onderwerp tot de storende achtergrond klein is.

Knap
                    Master the craft, and the art will follow.
                    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Working...
                    X