Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkleinen naar 900 pixels in Cs5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verkleinen naar 900 pixels in Cs5

Naar aanleiding van dit oude topic,waar ik trouwens aan deelnam,de vraag:hoe dit te doen in Cs5?
    Vroeger had ik Cs2 op mijn computer,en daar lukte het handig mee,maar hier zijn alweer enkele dingen veranderd.
    Ik heb natuurlijk PixResizer op mijn PC staan,maar het idee van één fotobewerkingsprogramma waar je alles mee kan,spreekt me wel aan.
    Mijn probleem:in batch krijg ik voortdurend deze vraag,die ik dan elke keer opnieuw moet beantwoorden,inplaats van in één keer alles.En als ik het tabblad batch anders instel,gebeurt er schijnbaar helemaal niets.

Wat doe ik verkeerd?

Walter
    D850

Re: Verkleinen naar 900 pixels in Cs5

Op het einde vd actie moet je ook een "save as" doen.

Dan bij Batch vink je "override action save as commands" aan. Dat zou het moeten doen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Op het einde vd actie moet je ook een "save as" doen.

Dan bij Batch vink je "override action save as commands" aan. Dat zou het moeten doen.
      Als ik op het einde van de action "save as" doe,creëer ik dan niet een action die telkens weer mijn bestanden die ik verklein naar de map saved die ik als voorbeeld gebruikte voor mijn action?

Walter
      D850

Comment

Nee hoor, probeer het maar eens.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

En als je de actie éénmalig wilt gebruiken als je in PS zit, dan moet je de 'save as' command in het actions paneel uitvinken. Anders gaat die je oorspronkelijke bestand vervangen door de verkleinde versie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            En als je de actie éénmalig wilt gebruiken als je in PS zit, dan moet je de 'save as' command in het actions paneel uitvinken. Anders gaat die je oorspronkelijke bestand vervangen door de verkleinde versie.

Ja gelukt!
            Ja daar heb je gelijk in,maar ik kopieer toch altijd eerst mijn te verkleinen bestanden naar een speciaal daartoe bestemde map.
            Hartelijk dank alweer!

Walter
            D850

Comment

Ja hallo nu ik hier mijn nieuwe computer heb is die vorige action verloren gegaan. En op de een of andere manier lukt het me niet meer: als ik na "opslaan en sluiten" op "batch" druk , blijkt in het batch tabblad de naam van mijn nieuw gemaakte handeling uitgegrijsd.PS kiest dan automatisch voor een handeling die standaard bij handelingen zit, om vervolgens te zeggen dat die handeling nu niet kan worden doorgevoerd.
              Ik weet niet waar ik fout doe, en vooral, ik krijg het vermoeden dat mijn PS niet naar behoren werkt.
              Iemand?

Ik heb dus mijn geopende afbeelding voor mij, ik begin de nieuwe handeling op te nemen, dan bestand>automatisch>afbeelding passend>900 pixels>Opslaan als>Sluiten>Batch, maar op het batch tabblad blijkt de naam van mijn nieuwe handeling die ik op dat moment aan het opnemen ben, onderaan het lijstje , uitgegrijsd.Integendeel staat standaard de eerste handeling die standaard in PS zit, geselecteerd.
              Walter
              Last edited by Phororhacos; 3 mei 2012, 22:24.
              D850

Comment

Working...
              X