Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rechthoekig markeringsgereedschap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rechthoekig markeringsgereedschap

Hallo, ik kom voor de eerste keer in dit forum. Ik werk sinds twee jaar met de Engelse versie van CS5 (voordien zeer lang met Elements). Sinds kort slaag ik er niet meer in om een gemarkeerd deel van een foto met de muis te verplaatsen om zo de beste compositie te verkrijgen. Vroeger kon ik dat wel. Ik moet onbewust kennelijk iets hebben geblokkeerd. Wie kan mij helpen??

Re: rechthoekig markeringsgereedschap

Als je de selectie gemaakt hebt ga je via "select" naar "transform selection".(bovenaan scherm)
    Je kunt de selectie nu nog aanpassen (vergroten,verkleinen, verhoudingen l-b wijzigen, roteren ) d.m.v in de vierkantjes op de buitenlijn te gaan staan....de ganse selectie kan je verplaatsen wanneer je met de cursor in het geselecteerde gebied staat....eenmaal je selectie juist zit dubbeklikken in selectievenster om het transform venster terug te verlaten. Ik heb ook reeds een paar keer kunnen vaststellen dat wanneer je enkel een selectie maakt via de rectangular marque tool...je soms deze selectie van plaats kunt veranderen en soms niet. Misschien een bug in de software. Maar wat ik hierboven schreef werkt elke keer.
    Last edited by RUPSELKOPKE; 31 december 2011, 19:27.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Re: rechthoekig markeringsgereedschap

Beste Rupselkopke, heel hartelijke dank voor deze aanwijzing. Het werkt voortreffelijk! Wim Blonk

Comment

Working...
      X