Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hallo,ik zal graag morgen eens proberen met vuurwerk te trekken.Aangezien ik net mijn camera heb ( nikon d3100) en nog niks afweet van fotografie zal ik graag weten hoe ik mijn instellingen moet zetten.
Hallo,ik zal graag morgen eens proberen met vuurwerk te trekken.Aangezien ik net mijn camera heb ( nikon d3100) en nog niks afweet van fotografie zal ik graag weten hoe ik mijn instellingen moet zetten.
Mvg patrick
Aangezien dit buiten zal zijn en met mensen in de omgeving zal je toch en sluitertijd onder 1/100 s nodig hebben denk ik, afhankelijk van het licht. Je kan met flits proberen maar levert meestal slechte resultaten op. Natuurlijk een zo groot mogelijk diafragma (kleinste f-getal) of probeer op stand P met hoge iso-waarde
Aangezien dit buiten zal zijn en met mensen in de omgeving zal je toch en sluitertijd onder 1/100 s nodig hebben denk ik, afhankelijk van het licht. Je kan met flits proberen maar levert meestal slechte resultaten op. Natuurlijk een zo groot mogelijk diafragma (kleinste f-getal) of probeer op stand P met hoge iso-waarde
Leuke tip maar het slaat natuurlijk werkelijk helemaal nergens op.
Groetjes charles
sorry maar dit is de grootste zever die ik ooit gelezen heb
Volg maar de tips die in de link staan die Bouk gegeven heeft, daar staat het echt allemaal deftig in uitgelegd. En succes met het vuurwerk!
Groetjes charles
Kan me iemand uitleggen wat de 'mensen in de omgeving' als enige invloed op de foto's gaan hebben buiten het met hun z..tte kl..ten tegen het statief lopen misschien ...
Zorg voor weinig omgevingslicht zoals straatlampen, terrasverlichting ed, dan camera op statief, diafragma op 22, sluitertijd op enkele seconden en shoot ... succes en een gezond 2012 gewenst.
Vuurwerk fotografeer je in de bulb stand en zeker met statief, je hebt al enkele seconden nodig om een mooi efect te krijgen. Een afstandsbediening komt ook goed van pas.
Iso 100, diafragma 11 tot 16, sluitertijd van ongeveer 2 tot 4 sec.
Zelf een beetje de timing afwachten voor je in en afdrukt.
Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D
Allen bedankt voor de tips, ik heb de p stand moeten trekken ,de andere info lukte jammer genoeg niet defoto's waren te donker. Ik moet zeggen ben best tevreden maar het is niet zoals het moeten zijn.Maar ja ik ken het fototoestel ook nog niet zo goed en ik ben een beginneling
Allen bedankt voor de tips, ik heb de p stand moeten trekken ,de andere info lukte jammer genoeg niet defoto's waren te donker. Ik moet zeggen ben best tevreden maar het is niet zoals het moeten zijn.Maar ja ik ken het fototoestel ook nog niet zo goed en ik ben een beginneling
Comment