Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 3.6 probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lightroom 3.6 probleem

Ik heb volgend probleem met het pakket Lightroom 3.6 (officiële versie) :
    als ik vanuit de verkenner klik op een foto (DNG-bestand), kan ik Lightroom niet selecteren als programma om de foto te openen. Lightroom staat niet tussen de lijst met programma's waarmee ik die foto kan openen, en ik slaag er niet in om Lightroom in de lijst toe te voegen. Kan iemand mij helpen ?
    Ervaring is de som van je fouten.
    Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

Re: Lightroom 3.6 probleem

Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
    Ik heb volgend probleem met het pakket Lightroom 3.6 (officiële versie) :
    als ik vanuit de verkenner klik op een foto (DNG-bestand), kan ik Lightroom niet selecteren als programma om de foto te openen. Lightroom staat niet tussen de lijst met programma's waarmee ik die foto kan openen, en ik slaag er niet in om Lightroom in de lijst toe te voegen. Kan iemand mij helpen ?
    ben je zeker dat je in de juiste folder adobe lightroom 3.6 kijkt en niet 3.5 die tussentijds leeg is?

Bij mij geeft dit geen probleem.
    EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
    www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubatobahamas Bekijk bericht
      ben je zeker dat je in de juiste folder adobe lightroom 3.6 kijkt en niet 3.5 die tussentijds leeg is?

Bij mij geeft dit geen probleem.
      Indien dit zo zou zijn, wat moet ik doen ? Hoe kan ik de folder onder versie 3.6 openen ?

Comment

Rechtsklikken op het bestand --> Openen met / (onderste keuze) Standaardprogramma selecteren --> Rechtsonder "bladeren" --> dan naar C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop Lightroom 3.6 --> Lightroom.exe selecteren

(onder de assumptie dat je windows 7 NL hebt en lightroom onder de default directory hebt geselecteerd)

Comment

En waarom zou je zo een foto willen openen in Lightroom ? Bij Lightroom is het net de bedoeling dat je een serie foto's importeert in de database, i.p.v. ze stuk voor stuk te openen.
          Lightroom is geen Photoshop, hé...
          Kijk eens onder het "bestand" menu van Lightroom : ik zie daar geen "openen" staan (behalve bij catalogus).
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raf73 Bekijk bericht
            Rechtsklikken op het bestand --> Openen met / (onderste keuze) Standaardprogramma selecteren --> Rechtsonder "bladeren" --> dan naar C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop Lightroom 3.6 --> Lightroom.exe selecteren

(onder de assumptie dat je windows 7 NL hebt en lightroom onder de default directory hebt geselecteerd)
            Het is precies dat wat mij niet lukte.
            Intussen heb ik alles wat in de programmafolder "Lightroom 3.6" stond, gekopieerd naar de programmafolder "Lightroom 3.5", en nu lukt het wel om de foto's te openen met Lightroom.

Comment

Het is precies dat wat mij niet lukte.
              Intussen heb ik alles wat in de programmafolder "Lightroom 3.6" stond, gekopieerd naar de programmafolder "Lightroom 3.5", en nu lukt het wel om de foto's te openen met Lightroom.
              't probleem is hiermee misschien opgelost, maar ben niet zeker dat je geen bijkomende problemen gaat creeren gezien je eenzelfde programma's in parallel gaat draaien
              EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II

Comment

Beter dan de handleiding

deze boek is geschreven door Piet Van Den Eynde, volledig in het Nederlands.
                Vriendelijke groet
                Duroc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  En waarom zou je zo een foto willen openen in Lightroom ? Bij Lightroom is het net de bedoeling dat je een serie foto's importeert in de database, i.p.v. ze stuk voor stuk te openen.
                  Lightroom is geen Photoshop, hé...
                  Kijk eens onder het "bestand" menu van Lightroom : ik zie daar geen "openen" staan (behalve bij catalogus).
                  Het is de bedoeling dat ik mijn foto's op een externe harde schijf bewaar en deze vanaf deze externe harde schijf kan openen in Lightroom, zodat ik plaats kan vrijmaken op de harde schijf van mijn laptop, waar de foto's nu staan.

Comment

Het is de bedoeling dat ik mijn foto's op een externe harde schijf bewaar en deze vanaf deze externe harde schijf kan openen in Lightroom, zodat ik plaats kan vrijmaken op de harde schijf van mijn laptop, waar de foto's nu staan.
                    Dan zou ik een catalogus van die externe harde schijf aanmaken dan behoud je tenminste de functionaliteiten van LR library.

Comment

Working...
                    X