Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Clonen op pixelniveau.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Clonen op pixelniveau.

Bedankt.
    Het is verbazend wat men met Photoshop kan doen.
    De leercurve is lang en steil.Of ik het geduld daarvoor heb weet ik niet,dat komt misschien nog.
    Ik denk nu spontaan aan wat miniatuurschilders wel doen...
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Hmm Rupselkopke, ik zou inderdaad toch niet de conclusie trekken dat jou uiteenzettingen niemand interesseren omdat er niet wordt greageerd. Ik heb de link van jou uiteenzetingen telkens bij mijn favorieten in de map "Photoshop tutorials" geplaatst om ze bij gelegenheid eens uit te testen of toe te passen. Misschien zijn ze niet altijd even interessant of nuttig en is er misschien een mogelijkheid om een goed resultaat op een andere manier te bekomen, maar toch vind ik dit altijd nuttige informatie, het bewaren waard. Het is trouwens niet zo evident dat iemand zijn kennis zomaar onbaatzuchtig deelt met anderen. Hiervoor wil ik je bij deze danken en ik zou er nog aan willen toevoegen; keep up the good work !

grt
      Alain

Comment

Ook ik heb de uitleg zeker gewaardeerd en had de link al in een map opgeslagen.Sorry voor het niet direct antwoorden maar zoiets is altijd welkom .
        Vriendelijke groeten van fotokijker.
        Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
        https://vanmeulder.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Ik heb 't niet eens kunnen bekijken. Je doet natuurlijk wat je wil, maar ik vind dit toch een heel droevige manier van werken.
          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          En jij niet alleen.
          als je A zegt moet je ook B zeggen... hoe zouden jullie het dan doen, liefst met hetzelfde resultaat, hé???
          Last edited by RichKE; 26 december 2011, 18:35.
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
            als je A zegt moet je ook B zeggen... hoe zouden jullie het dan doen, liefst met hetzelfde resultaat, hé???
            Beide heren reageerden omdat ik de werkmethode even weer weggehaald had, niet op de inhoud ervan...er was zo goed als geen reactie op gekomen. Mijn fout dit misverstand.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              Beide heren reageerden omdat ik de werkmethode even weer weggehaald had, niet op de inhoud ervan...er was zo goed als geen reactie op gekomen. Mijn fout dit misverstand.
              idd een klein misverstand, maar ik hoop dat beide heren mijn reactie begrijpen! Ik volg fotografie en photoshop voor digitale fotografie bij het cvo en ga daar dit lesje toch wel eens doorspelen, bedankt. Trouwens ik heb dit draadje ook pas vandaag gelezen...
              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Ik kwam deze tutorial vandaag pas tegen ga zo door.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                  Ik kwam deze tutorial vandaag pas tegen ga zo door.
                  Ik ook, bedankt

gr Raf
                  Instagram

Comment

Altijd mooi een "how to"
                    Heb je meer gemaakt?
                    Ga zo door ik vind alle tuts mooi om te lezen ook al zullen er heel wat bij zijn die ik nooit zou gebruiken.

Groetjes
                    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

Comment

In dit geval zou ik gewoon content aware fill gebruiken. Dit is natuurlijk op pixelniveau niet even goed, maar wel veel sneller. Op 100% of print is het verschil niet zichtbaar, dus waarom zou je de moeite nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IL Corvo Bekijk bericht
                        In dit geval zou ik gewoon content aware fill gebruiken. Dit is natuurlijk op pixelniveau niet even goed, maar wel veel sneller. Op 100% of print is het verschil niet zichtbaar, dus waarom zou je de moeite nemen.
                        Misschien omdat content aware fill niet in CS 3 zit ?
                        Groeten,

Polleke

Comment

Simpel: omdat je het kan.
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Ik heb voorlopig niet zo veel 'vrije' tijd meer om door te brengen op BD (druk op 't werk ), maar als ik die van Rupselkopke tegenkom, komen die altijd in een apart mapke te staan 'fotobewerking'.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Je hebt natuurlijk een goed een punt...met content aware fill zal het ook wel lukken zoals het soms ook met de clone stamp tool gaat lukken. Maar welke versie van photoshop elements en welke versies van Cs hebben content aware fill in het menu....dacht alleen Cs5.
                              Bij de start had ik reeds verteld dat wat ik beschrijf best tijdrovend kan zijn en dat het misschien eerder zelden te gebruiken is...maar je wijzigt er dan ook enkel die pixels mee die je wil wijzigen..vroeg of laat komt het toch eens van pas.
                              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Met verstaanbare taal uitgelegd Peter, waarvoor dank

grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                                X