Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help mij uit de nood!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help mij uit de nood!

Ik probeer een "kerstkaartje" te maken van mijn zoontje maar het licht trekt hier op niks!
    Heb al vanalles geprobeerd maar de schaduw valt zéér vervelend.
    Weet iemand hoe ik dit gemakkelijk kan oplossen en hoe ik dit ook op de 1 of andere manier eventueel kan wegwerken?
    Dit is tot nu toe het resultaat...

Re: Help mij uit de nood!

Verder weg zetten van de achtergrond.
    Indirect flitsen door een paraplu of dergelijke of bouncen op de muur.

Zie dat hij in "fotobewerking" staat...geen advies.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Aha!!! Dan ga ik 'm verder van de achtergrond zetten!
      Want zo'n paraplu enzo heb ik helemaal niet
      Ik probeer me nu te behelpen met van die ver-stralers enzo om buiten mee te werken
      Ik moet creatief proberen te zijn hé

Comment

Nog een tip:
        zorg dat je beeld recht staat.

Nu loopt die een klein beetje naar links.

Comment

Met deze video-tutorial zou het moeten lukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door videe Bekijk bericht
            Nog een tip:
            zorg dat je beeld recht staat.

Nu loopt die een klein beetje naar links.
            Oh ja, dat beeld kan ik eventueel nog rechtzetten door te roteren hoop ik... Straks eens proberen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonD90 Bekijk bericht
              Met deze video-tutorial zou het moeten lukken.
              Oooh merci!! Ik ga het eens bekijken!
              Ik hoop dat het me een beetje gaat lukken

Comment

Als het licht met verstralers is. Kun je niet proberen om je licht minder hard te krijgen door eventueel iets diffuus tussen verstraler en model te zetten.
                Is een andere locatie met meer licht een optie?
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Doe ook iets aan je witbalans. Fotografeer zeker in RAW.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Doe ook iets aan je witbalans. Fotografeer zeker in RAW.
                    Ziet inderdaad nogal groen...
                    En er zit een halo om het hoofd.
                    https://www.naturephotoportal.com/

Comment

Als je direct wil flitsen met een flitser op de camera, probeer dan in ieder geval te vermijden om de camera in de "portret stand" te draaien, want dan krijg je gegerandeerd een zware slagschaduw.
                      Met een externe flitser kan je bouncen naar het plafond, op voorwaarde dat dat wit is, en niet te hoog. Als er op de flitser een wit reflectorvlakje zit dat je kan uitschuiven, dan kan je daarmee nog een klein beetje licht rechtstreeks naar het onderwerp (je zoontje) sturen, dat maakt de foto wat "levendiger".
                      Maar in dit geval zou bouncen wel eens problemen kunnen geven omdat de balonnen hoger hangen. Die zouden voor rare schaduwen kunnen zorgen.

Als je een flitser op de camera zet, of je gebruikt de interne flitser van de camera, dan zou de kleurweergave in principe vrij juist moeten zijn als de camera op de automatische witbalans staat (dan past de camera de witbalans automatisch aan voor de flitser).
                      Maar dat is hier blijkbaar niet gelukt.

Het is wel een probleem om met zo'n jonge modellen nog eens dezelfde fotoshoot te maken, je moet al veel geluk hebben dat je zoontje zo geinteresseerd naar die balonnen kijkt.

Deze foto is nog wel te verbeteren, maar er is dan wel veel werk aan (zeker als je ze echt perfect wil).

Het is op zich wel een heel leuke foto, en daarom heb ik even een poging gedaan om ze wat te verbeteren (als je niet wil dat ik deze aanpassing hier laat zien, dan haal ik ze zo snel mogelijk weer weg).

In Photoshop Elements heb ik de niveaus aangepast voor de R/G/B elk apart om de kleuren wat beter te krijgen. Verder zat er veel ruis in, en die heb ik weggewerkt met Topaz Denoise.
                      Maar dan waren de kleuren voor mij nog te flets en die heb ik aangepast door de verzadiging op + 50 te zetten (bij zo'n foto horen felle kleurtjes).
                      Daarna heb ik een poging gedaan om een deel van de schaduw weg te clonen, maar dat is een hele klus als je dat perfect wil (het is niet helemaal perfect gedaan).
                      Ik heb de foto daarvoor uitvergroot naar 300% om nauwkeuriger te kunnen werken.

En dit is het resultaat van die bewerkingen:

Last edited by Black B@ndit; 17 december 2011, 21:05.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Goeie uitleg, en een flinke verbetering van de foto t.o.v. het origineel van hierboven!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Mooi bewerkt met die tutorial!
                          Shuttercount.be - See, share and enjoy!

Comment

WAUW!!! Echt super!!!
                            Dat was mij zelf nooooiiit gelukt!
                            Ik had de manuele stand gebruikt en ik heb zowel RAW als JPEG.
                            Had de kleuren een "koude toon" gegeven omdat ik dat wel leuk vond. Maar de bewerking had ik snel snel gedaan én ik ken er eigenlijk nog niet genoeg van.
                            Maar ik ben een beginnende leerling (ben in november begonnen met een cursus digitale fotografie) en ik ga zeker leren uit jullie reacties!
                            Dankjewel voor de leuke feedback (én de prachtige foto )!

Comment

Hoi demelke, ik probeer al een tijdje niet de schaduw weg te werken maar met het pippetje zuig ik naast het hoofdje de schaduwkleur op waarna ik met het emmertje gewoon de achtergrond inkleur, hoe egaler de achtergrond hoe gemakkelijker dit werkt zelfs donkere schaduwen schijnen dan een zacht schaduwtje te worden. Simpel kan ook.

Comment

Working...
                              X