Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na Update CS5 NL (Mac) nu in het ENGELS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Na Update CS5 NL (Mac) nu in het ENGELS

Na update van Cameraprofielen en RawConverter, staat mijn Photoshop CS5 Nederlands (Mac) in het Engels. Iemand een idee hoe ik dit kan terug plaatsen naar het nederlands.
    Reeds bedankt voor een antwoordje
    Rudi

Re: Na Update CS5 NL (Mac) nu in het ENGELS

Heb zelf de E versie van Photoshop CS5, en wil dat ook zo houden.

Deze vraag doet me een beetje denken aan het probleem met Lightroom. Telkens na een update start dat programma opnieuw in het NL op, terwijl ik het Engels verkies (ben zelf Engelsman, en gezien al mijn boeken, en tutorials op het net, e.d. in het Engels zijn...)
    Zappa heeft voor het herstel van de taal de volgende truuk gesuggereerd:

Nu vraag ik me af als je, met rechtermuisknop op programma Adobe Photoshop CS5, en dan via Toon Pakketinhoud/Contents/Resources het foldertje en.lproj hernoemt tot oud-en-lproj,
    het programma opnieuw in het NL zou staan.

Omdat "knoeien" met de resources nooit geheel zonder risico is, zou het kunnen dat je eventueel de folder en.lproj zijn originele naam moet teruggeven, mocht mijn suggestie niet lukken.
    Probeer je eens en laat je iets horen hier in de topic?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Bedankt voor de reactie, ik heb uw raad geprobeerd, doch geen Nederlands, nog steeds Engels. Denk dat ik Photoshop gewoon opnieuw ga installeren.

Comment

Houd me op de hoogte. Dit is een vrij vreemd verschijnsel. Zoals ik het geval van Lightroom beschrijf, zou andersom beter te verklaren zijn: het programma dat de taal aanneemt van het OS (mijn OSX is ook NL). Bovendien kost (voor zover ik weet) een NL versie meer dan een E versie.
        Hopelijk is het met herinstalleren op te lossen, want dat is niet meteen een dagelijkse Mac-truuk om een bepaald probleem aan te pakken.

PS: wat ik me afvraag: heb jij bij Info (cmd-i) op het icoontje van PS de mogelijkheid om een taal in te stellen? Ik vraag dit maar, omdat er blijkbaar met Lightroom ook zo'n mogelijkheid was.
        MoreThanWords beschrijft dat voor Lightroom in deze post:

Helaas heb ik dat bij mij niet kunnen vinden (Languages), en was enkel van taal veranderen door de naam in de Resources aan te passen, een mogelijke oplossing.
        Last edited by LesC; 10 december 2011, 10:56.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Ik heb het hier al vaker geschreven: Adobe motiveert hun hogere prijs voor niet-Engelse versies met het feit dat het hun veel geld kost alles te vertalen, servicecentra in te richten enz. in ons taalkundig verdeelde Europa. Maak dan ook gebruik van die servicecentra, dan heb je misschien nog een beetje het idee dat je waar voor je meerprijs krijgt. Gewoon even mailen of bellen dus.

Comment

Goeie tip, Leonidas, en eentje waar ik nooit onmiddellijk aan denk.
            (ik herinner me nog wel de reactie van hun techneuten op mijn vorige vraag)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Goeie tip, Leonidas, en eentje waar ik nooit onmiddellijk aan denk.
              (ik herinner me nog wel de reactie van hun techneuten op mijn vorige vraag)
              True Maar toen hebben ze je niet goed geholpen, wel?

Comment

Niet echt, nee, gewoon een standaardantwoord uit hun lijstje. Mij ging het eigenlijk om het waarom, maar uit ervaring weet ik dat zoiets, vooral in de informatica, tot de moeilijkste vragen behoort.

Comment

Working...
                X