Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Border toepassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Border toepassen

Hey,

Ik doe nu in mijn vrije tijd fuif fotografie, ik heb het al een paar keer gedaan en het lukt me aardig, maar ik zou mijn foto's wat willen "opfrissen" met een kleine border niet al te storend.

Ik heb nu momenteel een watermark met mijn naam rechts onder de foto telkens, dit doe ik door een photoshop plugin die al mijn foto's afgaat.

Nu de vraag, heeft iemand een idee hoe ik dit ook kan doen maar dan met een voorgestelde border en dan die laten toe te passen op al mijn foto's ?

Ik gebruik een Mac, dus gelieve hier rekening mee te houden ??

Met vriendelijke groeten
    Kets
    Shuttercount.be - See, share and enjoy!

Re: Border toepassen

Ik kan spijtig genoeg niet antwoorden op jouw vraag, maar ik zou wel graag weten welke photoshop plugin je gebruikt voor je watermark

Mvg

Comment

PhotoFrame van OnOne geeft je keuze uit massa's randjes. Is wel niet goedkoop: 249$ maar vaak kortingen tot -60% voor wie zich inschrijft.
      Er bestaat ook een gratis versie van (met maar een paar randjes) maar misschien zit er net iets bij wat je kan gebruiken: zoek eens op Free Photoframe OnOne.

Als je gewoon een wit of zwart streepje wil toevoegen heb je geen plugin nodig, maar kan je dat gewoon door een handeling te maken in PS.
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

En als je Aperture zou gebruiken, kun je de gratis software BorderFX downloaden en gebruiken.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Siefert Bekijk bericht
          Ik kan spijtig genoeg niet antwoorden op jouw vraag, maar ik zou wel graag weten welke photoshop plugin je gebruikt voor je watermark

Mvg
          Google eens op Russel Brown extension, daar vind je een plug-in voor Photoshop CS5. Werkt heel goed en houdt rekening met de grootte vd foto's.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Google eens op Russel Brown extension, daar vind je een plug-in voor Photoshop CS5. Werkt heel goed en houdt rekening met de grootte vd foto's.
            Jah die gebruik ik ook.

En bedankt voor de info!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Ongelooflijk bedankt!

Comment

Het is me gelukt met "BorderFX" ! bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k3ts Bekijk bericht
                  Het is me gelukt met "BorderFX" ! bedankt!
                  In Aperture? Of in iPhoto? Ik heb de plugin al eens toegepast in Aperture, maar ik meen gelezen te hebben dat je ook in iPhoto zou kunnen toepassen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    In Aperture? Of in iPhoto? Ik heb de plugin al eens toegepast in Aperture, maar ik meen gelezen te hebben dat je ook in iPhoto zou kunnen toepassen.
                    Ik heb hem in Aperture toegepast. Ik heb juist mijn iPhoto geopend om eens te kijken of hij daar ook nergens instaat. Maar hij is nergens te vinden. Ik veronderstel dat je dan zelf een iPhoto plugin zou moeten downloaden. Maar iPhoto werkt niet met een plugin manager

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k3ts Bekijk bericht
                      Ik heb hem in Aperture toegepast. Ik heb juist mijn iPhoto geopend om eens te kijken of hij daar ook nergens instaat. Maar hij is nergens te vinden. Ik veronderstel dat je dan zelf een iPhoto plugin zou moeten downloaden. Maar iPhoto werkt niet met een plugin manager
                      Eventjes nagecheckt, omdat ik toch meende gelezen te hebben dat het voor iPhoto ook mogelijk was en inderdaad. 't Is wel een andere plugin die iBorderFX heet. Maar zoals reeds gezegd: ook nog niet geprobeerd. Ik gebruik iPhoto enkel maar om mijn jpg's snel te bekijken, niet om foto's echt te gaan bewerken.

Comment

Working...
                      X