Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

te hoog contrast vanuit de camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • te hoog contrast vanuit de camera

    Ik heb misschien een rare vraag maar die bestaan helemaal niet naar mijn weten.
    Mijn contrast in de camera staat te hoog dat levert de volgende resultaat op


    Contrast +2
    https://lh3.googleusercontent.com/-g..._DSC1716a1.JPG

    Ben van mening dat het alleen een contrast probleem is.

    Hier ben ik niet blij mee, en heb hem dus nu op -2 gezet maar heb hier nog geen test foto van
    ben alleen nieuwsgierig welke instellingen jullie gebruiken of misschien zijn jullie ook al tegen het zelfde resultaat aangelopen.

    kan kiezen tussen A -2 -1/ 0 / +1 +2 toestel Nikon d300
    Last edited by jessey; 9 november 2011, 21:11. Reden: voor grotere foto klik url

  • #2
    Re: te hoog contrast vanuit de camera

    Welke beeld instellingen gebruiken jullie
    Voor Verscherping, Contrast , Helderheid, Verzadiging, Tint
    Last edited by jessey; 9 november 2011, 21:23.

    Comment


    • #3
      Re: te hoog contrast vanuit de camera

      Zou het ook niet aan je kleurinstelling (beeldinstelling) kunnen liggen? Die van mij staat op Landschap ( wat natuurlijkere kleuren geeft).
      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

      Comment


      • #4
        Re: te hoog contrast vanuit de camera

        Mijn beeldinstelling staat op neutraal ingesteld
        als je de grootte foto opent dan zie je vast wel wat ik bedoel. lijkt op ruis maar is het niet volgens mij.

        Comment


        • #5
          Re: te hoog contrast vanuit de camera

          Helaas zie ik niet direct wat je bedoelt. Zelf zou ik de foto nog aanpassen met de curve voor een iets donkerder reslultaat. Maar ik zie geen ruis. Heb je met andere onderwerpen ook dat probleem?
          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

          Comment


          • #6
            Re: te hoog contrast vanuit de camera

            Ook niet als je hem opent in photoshop of elements want ik zie wel verschil



            onbewerkt net boven het staart deel van het vliegtuig



            Bewerkt net boven het staart deel van het vliegtuig
            Last edited by jessey; 9 november 2011, 23:21. Reden: Foto`s geplaatst

            Comment


            • #7
              Re: te hoog contrast vanuit de camera

              Ik vind foto 1 zelfs bijna beter als foto 2, Bij foto 1 eventueel wat highlights verminderen en helderheid een KLEIN beetje lager, verder prima. foto 2 is erg donker en grauw...
              portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
              Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

              Comment


              • #8
                Re: te hoog contrast vanuit de camera

                Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
                Ik vind foto 1 zelfs bijna beter als foto 2, Bij foto 1 eventueel wat highlights verminderen en helderheid een KLEIN beetje lager, verder prima. foto 2 is erg donker en grauw...
                Foto 1 & 2 zijn gelijk alleen is de een bewerkt om het teveel contrast ruis te verminderen.
                wil dus alleen een reactie hebben wat te maken heeft met het contrastRuis.

                Comment


                • #9
                  Re: te hoog contrast vanuit de camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                  Foto 1 & 2 zijn gelijk alleen is de een bewerkt om het teveel contrast ruis te verminderen.
                  wil dus alleen een reactie hebben wat te maken heeft met het contrastRuis.
                  Je hebt een nieuw begrip uitgevonden lijkt me "contrastRuis".......er is helemaal niks verkeerds te zien in de foto's die je hier laat zien qua ruis(noise).
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: te hoog contrast vanuit de camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Je hebt een nieuw begrip uitgevonden lijkt me "contrastRuis".......er is helemaal niks verkeerds te zien in de foto's die je hier laat zien qua ruis(noise).
                    Hmmm is het dan mogelijk dat ik je het orgineel kan toesturen zodra ik thuis ben.

                    Comment


                    • #11
                      Re: te hoog contrast vanuit de camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                      Hmmm is het dan mogelijk dat ik je het orgineel kan toesturen zodra ik thuis ben.

                      Dat mag zeker.....maar je kunt het ook online zetten zodat iedereen het kan zien ter beoordeling. Hier bv kan je grootformaat afbeeldingen kwijt tot 1000mb en het kost niks
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                      Comment


                      • #12
                        Re: te hoog contrast vanuit de camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                        Dat mag zeker.....maar je kunt het ook online zetten zodat iedereen het kan zien ter beoordeling. Hier bv kan je grootformaat afbeeldingen kwijt tot 1000mb en het kost niks
                        Kan hem ook op mijn eigen site kwijt. me neef had een paar beeldinstellingen veranderd wat ik niet al te best vond heb dit volgens mij al wel aangepast in mijn camera.

                        Je kan ook even kijken in het topic meeuwen in de beginnershoek kijk dan naar foto 1 & 3

                        Foto 2 &4 zijn daar de bewerkte versie van

                        Comment

                        Working...
                        X