Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dell u2410 of hp lp2475w

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dell u2410 of hp lp2475w

Hallo,

Ik ben op zoek naar een betaalbaar (+-600€) scherm om op een iets serieuzere manier aan beeldbewerking te gaan doen.
    Na heel wat research op het internet en op dit forum, kwamen deze twee schermen er het beste uit.
    Vooral de Dell krijgt hier hele goeie kritieken. Als ik echter de kritieken op amazon.com lees, komen heel wat problemen boven. Zo zou het scherm last hebben van banding en een soort van groene kleurzweem over het scherm.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Tips over eventuele andere schermen in dit segment zeker welkom.
    nikon D700, nikor 24-70 f2.8, 16-35 f4, 50 f1.4 , 35-135 f3.5-4.5

Re: dell u2410 of hp lp2475w

zweer hier bij HP.
    heb er hier twee staan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb de HP en mijn broer de Dell... en beiden tevreden. Nog meer twijfels
      Flickr

Comment

Binnen de 14 dagen heb ik de twee hier op mijn bureau staan ... wees welgekomen !!!
        De HP wel in 2275 !!
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Eén probleempje heb ik met de hp lp2475w, bij het opstarten van mijn pc moet ik het scherm uitzetten en pas na een second of tien aanzetten, anders: "no signal"...
          Met XP had ik dat niet, met mijn nieuwe pc onder Windows 7 wel...
          Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
            Eén probleempje heb ik met de hp lp2475w, bij het opstarten van mijn pc moet ik het scherm uitzetten en pas na een second of tien aanzetten, anders: "no signal"...
            Geen probleem hier met Win7 & LP2475w.
            www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
              Is een pc met SSD die redelijk snel opstart en het heeft misschien daar mee te maken? Maar niet echt een probleem, ik start op, wacht even en zet dan het scherm aan via het schakelaartje rechts achter. In 't begin wel even moeten zoeken, moest dan steeds op scan duwen en het duurt dan meerdere pogingen om het scherm te vinden...
              Flickr

Comment

Bedankt iedereen voor de reacties.

Ik heb een lichte voorkeur voor het HP scherm. De reviews op het internet zijn iets positiever terwijl de prijs van beide schermen ongeveer hetzelfde is.

@erwin : bedankt voor het aanbod, maar gezien de grote afstand lijkt het me niet direct haalbaar. Ik ben wel benieuwd naar je mening over beide schermen!

Zowel de HP als de DELL hebben twee DVI aansluitingen. Misschien een domme vraag, maar heb ik dan ook een grafische kaart nodig met twee DVI aansluitingen, om het scherm op volle resolutie te draaien?

Comment

Misschien zaai ik nog wat verwarring maar ik heb een Dell u2710 en heel tevreden.
                  Heb nog geaarzeld om zo groot te gaan maar na advies van Lambocars het toch gedaan.
                  Groot is heerlijk,je kan ook overwegen later 2 maal U 2410 te gaan.
                  De u 2710 zie ik niet meer bij Dell maar bij Komplett .be was hij regelmatig in aanbieding aan zeer aantrekkelijke prijs(beetje spijt dat ik rechtstreeks bij Dell te vroeg kocht...)
                  Flickr PBase
                  Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Is een pc met SSD die redelijk snel opstart en het heeft misschien daar mee te maken? Maar niet echt een probleem, ik start op, wacht even en zet dan het scherm aan via het schakelaartje rechts achter. In 't begin wel even moeten zoeken, moest dan steeds op scan duwen en het duurt dan meerdere pogingen om het scherm te vinden...
                    Hier ook op SSD ..
                    www.fotofolio.be

Comment

Dit probleem heb ik niet met de Dell U 2710( en waarschijnlijk ook niet met de Dell U 2410 van je broer).
                      Ik zet altijd eerst mijn scherm aan want anders kan het zeer uitzonderlijk gebeuren dat er ook geen signaal verschijnt.
                      Ik heb ook een SSD maar wel wat spijt dat ik geen grotere aankocht..

Hier de IMHO interesaante prijzen van Dell bij Komplett

Last edited by EdDu; 13 november 2011, 11:04. Reden: aanpassen prijs
                      Flickr PBase
                      Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

@EdDu : Je doet me inderdaad twijfelen.
                        Ik vind echter alleen de U2711, waarschijnlijk de opvolger van de 2710.
                        Nogmaals mijn vraag : Kan je dit scherm gebruiken met één DVI uitgang?
                        Ik heb nog een HDMI aansluiting en een displayport op mijn grafische kaart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          Hier ook uitermate tevreden over de HP en geen enkel probleem met Win 7 en SSD.

Bij een vorige (Vista) pc had ik er wel problemen mee, dat werd heel eenvoudig opgelost door één bepaalde poort op de monitor (degene die je gebruikt natuurlijk, duh) als standaard in te stellen in het menu. Als die op automatische ingangsdectectie staat kon die soms ook eens "no signal" geven. Na die wijziging nooit meer problemen mee gehad.

Willy
                          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Hier ook uitermate tevreden over de HP en geen enkel probleem met Win 7 en SSD.

Bij een vorige (Vista) pc had ik er wel problemen mee, dat werd heel eenvoudig opgelost door één bepaalde poort op de monitor (degene die je gebruikt natuurlijk, duh) als standaard in te stellen in het menu. Als die op automatische ingangsdectectie staat kon die soms ook eens "no signal" geven. Na die wijziging nooit meer problemen mee gehad.

Willy
                            Zo deed ik het ook maar werkt niet... Dus scherm uit, opstarten, 10sec wachten en scherm aan... Ben het nu al gewoon
                            Maar voor de rest super tevreden van dat scherm
                            Flickr

Comment

Bijkomend vraagje aan Fotofolio en Hombre ivm mijn probleempje. Hoe is het scherm aangesloten op jullie pc? Bij mij dmv een HDMI kabel. Systeem (weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben?) Grafische kaart is een ASUS EAH5770, moederbord Asus P6X58D Premium, i7930, SSD enz...
                              Flickr

Comment

Working...
                              X