Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb hier al bewerkte foto's gezien waar achteraf spattend water is toegevoegd als effect.Ik heb iets dergelijks nodig.Is zoiets een plug-in?Of bestaan er ook actions voor?
Bedankt voor de link!
Ja ik vermoedde al dat het met een plaatjespenseel te doen zou zijn.'t Is helaas alweer niet beschikbaar voor PSP.Heb de uitleg gelezen hoe je dat toch kan installeren voor PSP,maar daar durf ik niet aan te beginnen.
Aarrrrgh,ik zal toch eens eindelijk PS moeten aanschaffen...
Bedankt voor de link!
Ja ik vermoedde al dat het met een plaatjespenseel te doen zou zijn.'t Is helaas alweer niet beschikbaar voor PSP.Heb de uitleg gelezen hoe je dat toch kan installeren voor PSP,maar daar durf ik niet aan te beginnen.
Aarrrrgh,ik zal toch eens eindelijk PS moeten aanschaffen...
Walter
Ik slaag er niet in deze plug-ins te installeren in mijn Cs5: http://naldzgraphics.net/freebies/10...water-brushes/
Heb het ook al geprobeerd met Adobe extension manager,maar die accepteert blijkbaar geen ABR files.
Optic verve labs heb ik probleemloos kunnen installeren,alsook enkele plug-ins van Flaming Pear,maar deze hier ....
abr-bestand is geen plug-in maar een groepje met penselen,die je kan inladen in PS
1 open venster van de penselen
2 druk op het kleine driehoekje
3 kies "laden penselen" en dan kan je browsen naar bv "waterbrush.abr"
(pas op want een zip bestandje ziet PS niet staan )
dan komen de nieuwe penselen helemaal onderaan ter beschikking
abr-bestand is geen plug-in maar een groepje met penselen,die je kan inladen in PS
1 open venster van de penselen
2 druk op het kleine driehoekje
3 kies "laden penselen" en dan kan je browsen naar bv "waterbrush.abr"
(pas op want een zip bestandje ziet PS niet staan )
dan komen de nieuwe penselen helemaal onderaan ter beschikking
Nee lukt me niet dat browsen,de PS browser wil alleen [*.TPL] files zien,geen.abr
Plaats dat abr bestand waar je wil. Dubbelklik (of rechtermuisklik en Open in CS5) en PS zal wel openen. Je moet dan de borstel-tool selecteren, en daarin vind je de nieuwe borstels.
Zoals ddavid het zegt kan het natuurlijk ook:
klik op pijltje in borstel-venster:
Plaats dat abr bestand waar je wil. Dubbelklik (of rechtermuisklik en Open in CS5) en PS zal wel openen. Je moet dan de borstel-tool selecteren, en daarin vind je de nieuwe borstels.
Zoals ddavid het zegt kan het natuurlijk ook:
klik op pijltje in borstel-venster:
kies van het popup menu:
en ga dan op zoek naar je abr bestand.
Nee sorry ik vind het niet hoor.Als ik de borstel tool open,krijg ik dit:
Arrhh... die lelijke Windows!
(en wat als je onderaan dat bestandstype verandert?)
(en heb je al geprobeerd met PS via je abr bestand te openen zoals ik boven aangeef?)
Bestandstype kan niet veranderd worden,als ik op dat abr bestand klik ( dat ik heb opgeslagen in Program Files ),rechter muisklikpenen met Ps ,dan opent inderdaad PS,maar dan??
als je op het pijltje klikt achter uw borstel kan je enkel "voorinstellingen gereedschap" laden
dat zijn TPL bestanden maar dat heb je niet nodig
achter dat penseel staat dat zacht bolletje met grootte 76 en daar moet je op het pijltje drukken en krijg je het venster van de penselen
daar kan je "penselen laden" en kan je enkel "ABR- bestanden" laden
Bestandstype kan niet veranderd worden,als ik op dat abr bestand klik ( dat ik heb opgeslagen in Program Files ),rechter muisklikpenen met Ps ,dan opent inderdaad PS,maar dan??
Walter
De laatste van het borstelpallet is dan in principe de pas geladene... En dat zou best wel eens een andere naam kunnen hebben.
(maar probeer zeker ook eens zoals ddavid zegt)
als je op het pijltje klikt achter uw borstel kan je enkel "voorinstellingen gereedschap" laden
dat zijn TPL bestanden maar dat heb je niet nodig
achter dat penseel staat dat zacht bolletje met grootte 76 en daar moet je op het pijltje drukken en krijg je het venster van de penselen
daar kan je "penselen laden" en kan je enkel "ABR- bestanden" laden
De laatste van het borstelpallet is dan in principe de pas geladene... En dat zou best wel eens een andere naam kunnen hebben.
(maar probeer zeker ook eens zoals ddavid zegt)
Juist geprobeerd zoals DDavid zegt:die icoontjes zijn zooooo klein,je kan onmogelijk zien,want een naam staat er niet bij,alleen een getal,of het spattende waterdruppels zijn of iets anders?
Een test op een foto leerde mij alvast dat ik dan natuurlijk de voorgrondkleur op wit moet zetten;handig werken is het zeker niet.
Walter
Edit :er staan nu inderdaad een aantal waterpenselen in de lijst,de getallen refereren dus aan het aantal pixels?Het ware wel zo handig geweest dat er een naam bij zou staan,die superkleine icoontjes maken het niet gemakkelijk.
Last edited by Phororhacos; 28 december 2011, 19:42.
Comment