Hoi iedereen,
Ik zit met een probleem waar ikzelf eigenlijk niet goed aan uit kan....het gaat om het volgende.
Wij zijn gisteren terug gekomen van een kort weekend in de Limburg en hadden allebei onze camera bij. Ik mijn D90 met 16-85VR en mijn vrouwke de LX5.
Ik had de LX5 op 2/3 verhouding gezet zodat hij dezelfde verhouding heeft als mijn D90,hadden dit tijdens ons verlof ook gedaan zonder problemen. Dus 2/3 is fotoafdruk van 10 maal 15 formaat....na wat opkuis van mislukte en dubbele foto's houden we er een goede 100 over...omdat ik naar de carefour nog moest besloot ik ze rechtsreeks af te laten drukken op één van die kiosken van KODAK zelf,er staan er 2 één voor bestelling binnen de 3 dagen en de andere voor rechtsreeks af te drukken....daar het maar om 100 foto's ging besloot ik eens te proberen ze direct af te laten drukken...
Ik had wel twee foto's op een andere stick gezet om te zien of de kwaliteit goed was van de afdruk zodat ik achteraf geen geld kwijt was voor slechte afdrukken....
Dus zo gedaan....de kwaliteit van de afdruk was zeer goed alleen waren de foto's die we getrokken hadden niet helemaal volledig...we hadden twee foto's genomen die juist gekadreerd waren zodat ge de hele foto nodig hebt voor het geheel te hebben.
Dus de twee afdrukken waren exact 10 cm breed en 15cm lang en toch miste we zowel in de breedte als de lengte een 3 mm foto dat wel te zien was op het scherm van de kiosk...m.a.w. De foto die wij daadwerkelijk getrokken hadden liet de kiosk zien met 10-15cm verhouding en de afdruk was 10-15cm alleen ontbrak aan de rand zowel in de breedte als lengte een stuk foto ook al stond de LX5 op 2/3 verhouding en mijn D90 die alleen 2/3 formaat neemt dus 10-15 cm.
Heeft hier iemand een verklaring voor??? Want de mensen van carefour zelf hadden nog nooit klachten gehad daarvan...ik zei hun dat de meeste mensen dit waarschijnlijk helemaal niet merken als er een stuk van hun foto niet opstaat...en bij sommige foto's kan dat ook geen kwaad natuurlijk....alleen bij foto's die scherp gekadreerd zijn wel.
Graag raad als er me iemand een verklaring kan geven....als ik ze bestel via de machine met 3 dagen wachtijd had ik dit niet voor.
alvast bedankt
Templar
Ik zit met een probleem waar ikzelf eigenlijk niet goed aan uit kan....het gaat om het volgende.
Wij zijn gisteren terug gekomen van een kort weekend in de Limburg en hadden allebei onze camera bij. Ik mijn D90 met 16-85VR en mijn vrouwke de LX5.
Ik had de LX5 op 2/3 verhouding gezet zodat hij dezelfde verhouding heeft als mijn D90,hadden dit tijdens ons verlof ook gedaan zonder problemen. Dus 2/3 is fotoafdruk van 10 maal 15 formaat....na wat opkuis van mislukte en dubbele foto's houden we er een goede 100 over...omdat ik naar de carefour nog moest besloot ik ze rechtsreeks af te laten drukken op één van die kiosken van KODAK zelf,er staan er 2 één voor bestelling binnen de 3 dagen en de andere voor rechtsreeks af te drukken....daar het maar om 100 foto's ging besloot ik eens te proberen ze direct af te laten drukken...
Ik had wel twee foto's op een andere stick gezet om te zien of de kwaliteit goed was van de afdruk zodat ik achteraf geen geld kwijt was voor slechte afdrukken....
Dus zo gedaan....de kwaliteit van de afdruk was zeer goed alleen waren de foto's die we getrokken hadden niet helemaal volledig...we hadden twee foto's genomen die juist gekadreerd waren zodat ge de hele foto nodig hebt voor het geheel te hebben.
Dus de twee afdrukken waren exact 10 cm breed en 15cm lang en toch miste we zowel in de breedte als de lengte een 3 mm foto dat wel te zien was op het scherm van de kiosk...m.a.w. De foto die wij daadwerkelijk getrokken hadden liet de kiosk zien met 10-15cm verhouding en de afdruk was 10-15cm alleen ontbrak aan de rand zowel in de breedte als lengte een stuk foto ook al stond de LX5 op 2/3 verhouding en mijn D90 die alleen 2/3 formaat neemt dus 10-15 cm.
Heeft hier iemand een verklaring voor??? Want de mensen van carefour zelf hadden nog nooit klachten gehad daarvan...ik zei hun dat de meeste mensen dit waarschijnlijk helemaal niet merken als er een stuk van hun foto niet opstaat...en bij sommige foto's kan dat ook geen kwaad natuurlijk....alleen bij foto's die scherp gekadreerd zijn wel.
Graag raad als er me iemand een verklaring kan geven....als ik ze bestel via de machine met 3 dagen wachtijd had ik dit niet voor.
alvast bedankt
Templar
Comment