Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alle foto's 0,3 overbelicht ... hoe best herstellen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alle foto's 0,3 overbelicht ... hoe best herstellen ?

het toestel blijft verkeerdelijk ingesteld op één stap overbelichting waardoor redelijk wat foto's mislukt zijn. Op het schermpje van het toestel zat het er redelijk goed uit, ook de histogram; Vooral de bleke partijen zijn hier en daar te flets. Grijs is letterlijk afgebleekt.

We kan doe ik daar best mee als men werkt met elements 9 ?

Een extra laag met 'Vermenigvuldigen' en zetten op 15% lijkt wat te helpen, op dit moment.

Graag wat extra raad !

Dank
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Re: Alle foto's 0,3 overbelicht ... hoe best herstellen ?

Met Levels werken en het middelste schuivertje gebruiken. Curves kan ook. Er zijn 1001 manieren eigenlijk.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
      het toestel blijft verkeerdelijk ingesteld op één stap overbelichting waardoor redelijk wat foto's mislukt zijn. Op het schermpje van het toestel zat het er redelijk goed uit, ook de histogram; Vooral de bleke partijen zijn hier en daar te flets. Grijs is letterlijk afgebleekt.

We kan doe ik daar best mee als men werkt met elements 9 ?

Een extra laag met 'Vermenigvuldigen' en zetten op 15% lijkt wat te helpen, op dit moment.

Graag wat extra raad !

Dank
      Ik ken de voorgeschiedenis niet, vandaar mijn vraag:
      ben je zeker dat het aan je toestel ligt en niet aan een te helder afgestelde monitor?

G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

PSE9 ondersteunt toch RAW bestanden? Eén foto verbeteren door b.v. exposure iets te verlagen, en dat dan toepassen op de rest?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Als je JPEGs of RAWs hebt, die openen in de ACR en dan de belichting op -0.3 zetten, maar hoe dit nu als het histogram goed is?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als het histogram goed is, is de foto toch ook goed?
            En staat het beeldscherm te fel.
            Of vergis ik me nu?

Comment

Working...
            X