Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW -> Jpeg (Canon)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RAW -> Jpeg (Canon)

Waarschijnlijk is deze vraag reeds gepost hier op het forum maar kan het niet vinden ( wss door de vele discussies raw vs jpeg )

Kan je via Canon software (zoombrowser of dpp of iets anders) in batch alle raw beelden omzetten naar jpeg zoals de camera dat zou doen?

Raw + Jpeg trekken ineens kan ook maar dat kost je veel meer geheugenkaartjes.

Alvast dank.

Re: RAW -> Jpeg (Canon)

DPP laat je toe om in batch (Alles selecteren, dan "File" - "Batch Process...") je RAWs om te zetten naar JPG.
    Dus eigenlijk min of meer die functie uit je toestel over te nemen.
    Al zullen er hier wel zijn die dat zonde van de tijd vinden en dat, met standaard settings exporteren, het doel van RAW voorbij schiet. Maar als dat jou doel is... waarom dan ook niet!!!
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Comment

Normaal zou ik Raw + Jpeg schieten maar op deze manier kan ik enkel raw schieten en heb ik meer plaats op mijn sd-kaartjes en kan de pc thuis alles omzetten.

Sommige foto's hoeven totaal geen raw"s te zijn... enkel de goeie zou ik via raw bewerken...

Bedankt voor de info!

Comment

Dat was 6 jaar geleden een punt, maar nu niet meer. De eerste 1GB kaart, die ik voor mijn D70 kocht, was veel duurder dan de 8GB, die nu in mijn camera zit.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
        X