Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitpuilend vetkwabbetje verminderen in Elements 9 : tips ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Uitpuilend vetkwabbetje verminderen in Elements 9 : tips ?

Ik ben bezig om een bruid wat digitaal te verslanken op enkele punten.
    Vooral het stuk huid dat boven de bustier uitsteekt.

Via Filter/uitvloeien heb ik wel behoorlijk resultaat maar zijn er beter technieken ?
    Eventjes dacht ik aan de 'natte vinger' maar dat vielt tegen.

Bedoeling is eigenlijk om van een kromme lijn een rechte lijn te maken. Naast het 'vlees' is er groen,een vrij duidelijk contrast.

Dank alvast !
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Re: Uitpuilend vetkwabbetje verminderen in Elements 9 : tips ?

Liquify is de beste manier icm met het clonen, terugpoetsen van het gras. De kunst is om het gras of andere patronen mee te duwen zonder dat het gaat buigen. Maar het blijft lastig als omgeving achter model zit. Is een precies klusje. Zelf vind ik het buiten altijd minder belangrijk/storend dan bij een glamshoot in de studio.

In cs5 is een nieuwe tool die heet puppet warp. Daar gaat het ook goed mee omdat je gebieden kunt vastzetten maar dat is niet makkelijk en vereist veel oefening.

BIj deze foto zie je als je goed kijkt ook waar er liquify is toegepast en gordijn is teruggeplakt. Het kan dus nog netter, maar vond het hier prima zo.
    Last edited by MadMax; 7 augustus 2011, 15:03.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Probeer eens met tranform --> warp.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Liquify en clonen is idd de beste manier......denk ik
        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Working...
        X