Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe digitale foto's afprinten

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Het papier is niet zo duur,
    Wat wil dat zeggen in BEF?
    Ik heb er totaal geen gedacht van hoor.
    50 BEF? 25 BEF?
    Is het goedkoper om de foto's zelf af te printen of is men goedkoper af door het bvb te mailen naar spector?
    De inkt is namelijk ook niet gratis.
    Ik vind het zo moeilijk om te prijs van een zelfafgedrukte foto te berekenen, maar bij benadering zou toch al een goede indicatie zijn.

Hallo,

Ik heb ook een HP 970cxi en gebruik Multicom Glossy papier met redelijk goed resultaat.
    Het papier is niet zo duur,

Jaja
    webmaster Belgium Digital

Asterix (canon G1)
    Homepage Asterix

Comment

Hallo Asterix,

http://www.multicom.be
      Staan wel geen prijzen op, maar bij een doos van 50 vellen kost 1 blad ongeveer 15 fr.
      De totale kostprijs berekenen is zeer moeilijk.
      Je moet de prijzen van de inktcartridges delen door het totaal aantal A4 afrukken +de papierprijs en dat is eenvoudig gezegd .
      Voor de P-400 van Olympus is het heel eenvoudig. Vaste papierprijs + vaste prijs voor de folie = bijna 100 fr/A4.
      Voor de HP zal dat ongeveer hetzelfde zijn vrees ik ...
      Dus, een afdrukcentrale is stukken beterkoop.

Jaja
      webmaster Belgium Digital

Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

In Testaankoop van Juli-Augustus staat een test van fotoprinters. Daar is Canon opgevallen ondermeer omdat ze 5 ipv 3 kleuren gebruiken, die dan nog apart verwisselbaar zijn.
        Volgens die test kost het verbruik voor een kleurenafdruk geen 10 frank. Het is niet duidelijk of het hier gaat om een volledig blad in fotokwaliteit, maar wat vooral toch opvalt is het enorme verschil met andere printers voor wellicht dezelfde hoeveelheid druk: alle andere printers kosten meer dan 20 frank, en 2 modellen meer dan 30 frank.
        Dat betekent dat die Canons tot 3 keer goedkoper zijn dan andere.
        En ik heb mij via hun website een proefafdruk laten versturen van de modellen S 800, S 450 en S 400, waarbij de slechte kwaliteit van de laatste en de schitterende kwaliteit van de andere opviel.
        Ondanks de aankoopprijs van bijna 20000 frank is de S800 voor Testaankoop zowaar hun beste koop. Hoewel ik de kwaliteit van de S 450, die slechts 7000 frank kost, ook goed vind (maar die schijnt wat trager te zijn).
        En nu komt de vraag: heeft iemand met die toestellen ervaring? En welke?
        Want het lijkt aantrekkelijk: als de inkt slechts de helft kost van wat we gewoon zijn, dan zal het toch geen 100 frank meer zijn voor een A4 van 4 foto's!.?

Comment

Working...
        X