Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW in CS5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RAW in CS5

Ik krijg de Camera Raw plugin maar niet geïnstalleerd bij Photoshop CS5.
    Wanneer ik het via de installer probeer, zegt hij dat de update "niet van toepassing" is.
    Daarom plaatste ik de Camera RAW.plugin handmatig in de plugin folder (file type) wat éven leek te werken (voor één foto). Na PS te sluiten en weer op te starten (een dag later) werkt de plugin weer niet, en kan ik dus geen RAW-bestanden lezen/openen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit fix?

Re: RAW in CS5

Betalen, zou dat mischien helpen?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Betalen, zou dat mischien helpen?
      Ik vind het behoorlijk ongepast dat u er vanuit gaat dat ik een illegale versie zou hebben.

Comment

normaal gezien zit bij de legale versie van CS5 toch camera raw? Wat is dan je probleem? En als je een update wil doen kan dat toch via "help" en dan "updates" Ik begrijp niet dat je met een plugin aant klooien bent, het kan zo ook toch heel simpel!!
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Wanneer ik via help wil updaten, zegt hij eveneens dat de update niet van toepassing is. Ik vind het vooral bizar dat hij éven RAW accepteerde en daarna niet meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Truant Bekijk bericht
            Wanneer ik via help wil updaten, zegt hij eveneens dat de update niet van toepassing is. Ik vind het vooral bizar dat hij éven RAW accepteerde en daarna niet meer.
            welke versie van CameraRaw heb je er nu opstaan?
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

we gaan opnieuw beginnen van het begin: welke versie van CameraRaw heb je er nu opstaan?

Comment

Wel, wanneer ik dit wil controleren, staat er twee keer een Camera Raw "mnu'tje" waarbij de ene versie 6.0.0.205 is en de andere is 6.4.1.145

Comment

Wel, wanneer ik dit wil controleren, staat er twee keer een Camera Raw "mnu'tje" waarbij de ene versie 6.0.0.205 is en de andere is 6.4.1.145
                  Kan je best controleren door in Photoshop een raw bestand open te doen, dan krijg je het Camera Raw scherm en bovenaan op dit scherm staat je versie. De laatste versie is de 6.4.1. Waar heb jij trouwens dat Camera Raw "menuutje" met die 2 versies gevonden?
                  Ik denk dat je best je Photoshop eens van je pc afzwiert en opnieuw installeerd, en dan een update doet, dat is dat allemaal weer in orde en zal je geen 2 versies meer vinden en zijn al je problemen van de baan.

Comment

Dat menu'tje van Camera Raw heb ik gevonden onder Photoshop en dan "About Plug-in" (belangrijk is misschien het feit dat ik op OS X werk).

Ondertussen heb ik het euvel zelf kunnen oplossen. Dit deed ik door naar "File Handling"-preferences te gaan (onder Photoshop) en daar "Prefer Adobe Camera Raw for supported Raw files" uit te vinken.

Comment

Dat menu'tje van Camera Raw heb ik gevonden onder Photoshop en dan "About Plug-in" (belangrijk is misschien het feit dat ik op OS X werk).

Ondertussen heb ik het euvel zelf kunnen oplossen. Dit deed ik door naar "File Handling"-preferences te gaan (onder Photoshop) en daar "Prefer Adobe Camera Raw for supported Raw files" uit te vinken.
                      OK, eind goed al goed, nog veel Photoshop plezier!

Comment

Mocht je met Mac en Photoshop CS5 toch nog problemen ondervinden, post gerust je vragen. Enkel in jouw laatste post vermeld je OSX. Zie mijn signature voor de laatste versie van OSX.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                        X