Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen met foto's op externe harde schijf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• problemen met foto's op externe harde schijf

weet niet goed of dit in het juiste forum staat

heb me juist een extra harde schijf en kaart lezer aangeschaft om mijn RAW foto's op te slaan.
    Als ik mijn foto's doorloop op de externe harde schijf via Bridge in PS merk ik dat sommige foto's niet helemaal scherp komen (blokjes ) weet niet goed hoe ik het best technisch verwoord .
    Maar als ik er op klik om verder te ontwikkelen in PS blijkt de foto toch OK te zijn.

Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
    Moet ik terug met één van mijne nieuwe aankopen of ?
    groetjes Ingrid

Re: problemen met foto's op externe harde schijf

Vertraging door de usb, gewoon wachten en ze worden allemaal scherp.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

ok bedankt vr de info,
      soms is het wel lang wachten
      groetjes Ingrid

Comment

aan de kabel is ook nog een extra korte lijn met een USB aansluiting die extra voeding levert
        Ze melden in de handleiding dat dit alleen nodig als de usb-hostaansluiting onvoldoende voeding levert via een andere lijn.
        Ik ga ervan uit dat dit voor mijn probleempje niets kan opleveren, zie ik dat goed ???
        groetjes Ingrid

Comment

Proberen helpt altijd, maar er moet dan wel een aparte voedingsbron zijn, een hub zonder extra voeding: nada, laptop met 2 usb's vlak bij elkaar: nada.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Proberen helpt altijd, maar er moet dan wel een aparte voedingsbron zijn, een hub zonder extra voeding: nada, laptop met 2 usb's vlak bij elkaar: nada.

wou ze gewoon achteraan op mijn Imac (Apple) naast mekaar plaatsen => dus nada

bedankt vr de respons
            groetjes Ingrid

Comment

Ingrid, ik weet dat jij met Mac werkt... Als je een externe harde schijf aanschaft, komt die doorgaans geformatteerd voor Windows. Dus eerste taak: formatteren voor Mac.

Maar het klopt dat als je foto's opent via Bridge dat eerst een Preview moet aangemaakt worden. Zolang die er niet is, zie je in principe een (gele, denk ik) uitroepteken in de rechterbovenhoek van de afbeelding staan.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ingrid, ik weet dat jij met Mac werkt... Als je een externe harde schijf aanschaft, komt die doorgaans geformatteerd voor Windows. Dus eerste taak: formatteren voor Mac.

Maar het klopt dat als je foto's opent via Bridge dat eerst een Preview moet aangemaakt worden. Zolang die er niet is, zie je in principe een (gele, denk ik) uitroepteken in de rechterbovenhoek van de afbeelding staan.
                Hey Les,

klopt, maar ik werk via Boot Camp met Windows, bij gebrek aan PS voor MAC Bedankt vr de melding had dit gelezen in de bijsluiter, maar aangezien ik deze schijf gebruik via Windows, ga ik ervan uit dat ik dit toch niet hoef uit te voeren of toch ??
                Het lukt wel met de eerste 200 maar de volgende blijven nogal lang in blokjes vorm, maar als ik erop klik open ze zich op een normale manier .
                daarom had ik schrik dat er misschien iets aan de mijn nieuwe aanwinst schorte (externe harde schijf en/of kaartlezer)
                groetjes Ingrid

Comment

OK... Nee, houd maar op Win/PC totdat je helemaal naar Mac kunt.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    OK... Nee, houd maar op Win/PC totdat je helemaal naar Mac kunt.

ok bedankt
                    daar zal weinig kans toe zijn, vindt dat het allemaal zeer duur is
                    Spijtig want het zou wel iets praktischer zijn
                    groetjes Ingrid

Comment

Working...
                    X