Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteit voor canvas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kwaliteit voor canvas

Hoi iedereen

Misschien een stomme vraag maar ik ga ze toch stellen.

Graag had ik een creatie van mij ( soort van poster , niet echt een foto dus!) willen laten drukken op canvas op afmeting 1m x 1 m .
    Mijn bestand is momenteel 26,5 cm x 26,5 cm met 300px/inch en 3130 px op 3130 px.

Bij het vragen van advies ( aan de drukker) of deze geschikt zou zijn om op canvas te drukken ( 1m x 1m) kreeg ik als antwoord dat het mogelijk was maar dat er mogelijk pixels zichtbaar worden.

Lijkt mij dus dat ik het bestand moet vergroten. Hoe kan ik dit nu het best doen in PS?
    Gewoon de afmetingen aanpassen naar 1m x 1 m + extra rand ( 4,5 cm) of dien ik dit
    via een andere weg te doen om blokjes te voorkomen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
    Gr Herni

Re: kwaliteit voor canvas

Zet de foto eens op een maat van 1x1m in ps(zal ong 100dpi zijn) en print dan een stukje op een 10x15 of zo dan kun je het zien en kanvas is een stuk minder kritisch dan papier. Je kan natuurlijk ook het aantal pixels verhogen tot dat je aan 300dpi bij 1m.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Thx hjanssen

Daarstraks even uitgeprobeerd en dat lijkt inderdaad een goed resultaat. Simpele oplossing van je !
      Nu alleen maar hopen dat ik het bestand kan uploaden naar de drukker is nu ruim 95 Mb.

Comment

Denk dat je het te ver gaat zoeken.
        Met zo'n reusachtig bestand help je de kwaliteit niet vooruit.
        Je oorspronkelijk bestand is 3130x3130 pixels.
        Waarmee je met deze specificaties perfect tussen optimale en minimale resoluties zit.
        Je originele bestand hoef je dus NIET aan te passen; gewoon zo opsturen.
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
        X