Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoeveel verscherpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoeveel verscherpen

Ik volg je redenering, alleen is mijn fotoshop in het Nederlands. Ik vermoed dat ik moet vertrekken vanuit "filter", dan "verscherpen" en dan heb ik weer verschillende keuzes. Als ik dan "verscherpen" kies, gebeurt er niets. Je kan dan ook nog kiezen "scherper", maar ook dan zie ik niets veranderen. Die andere keuzes denk ik ook niet dat het de juiste zijn...
    Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

Comment

Ik denk dat het Filter -> Andere -> Hoge lichten (2de optie onder 'Andere' in PS CS4) is... Dat moet je maar eens proberen. Vergeet je layers niet te kopiëren en de filter op de bovenste layer toe te passen.
      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
      Mijn Website

Comment

Hier ben ik weer hé, ... heb Filter - overige - hooglichten uitgeprobeerd, maar dit maakt het beeld gewoon veel witter en vager heb ik de indruk... zal dan toch nog iets anders zijn in CS3. In september begin ik aan mijn tweede jaar fotoshop, het zal dan hopelijk ter sprake komen, toch bedankt om deze moeilijke leerling te helpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          De hoeveelheid verscherpen hangt van een aantal factoren af, waaronder het gebruikte programma, en welk gebruikt objectief op welke bepaalde boddy, ook de mate van crop of verkleining van het bestand spelen een rol, dus moeilijk te zeggen of er een waarde op te plakken.
          Helemaal mee eens!
          Het hangt ook van je persoonlijke smaak af en wat voor een effect, feel, look, sfeer,... je aan je foto wil geven.
          (Vergeet niet je foto 1/1 op je monitor te zetten voor het hele verhaal)

Groeten.

Comment

Hier en hier kan je er voorbeelden van zien. Je kan op google nog altijd de vertaling van High-pass in photoshop zoeken. Ik kan het me zo dadelijk niet voor de geest halen.

Tom
            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
            Mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
              ik vraag me af hoe veel ik nu eigenlijk moet verscherpen.

(ik houd alleszins niet van overbewerkte foto',(waarvan je er zo veel ziet op de foto fora, maar ben een voorstander van subtiele aanpassingen die een foto verbeteren.)
              dan er voor zorgen, dat je opnamen zo wie zo scherp zijn.
              heb even je opnamen hier bekeken maar denk dat je met je diafragma te laag zit.
              bij een opname die in eerste instantie al niet scherp is, heeft het geen zin om te verscherpen.
              OK...dat we het toch doen is omdat we door het verkleinen voor op het web scherpte verliezen.
              maar een onscherpe opname blijft onscherp.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
                Hier en hier kan je er voorbeelden van zien. Je kan op google nog altijd de vertaling van High-pass in photoshop zoeken. Ik kan het me zo dadelijk niet voor de geest halen.

Tom
                Bedankt Tom, dit ga ik eens uitproberen, is toch nog een paar stapjes meer dan dat ik deed, alvast bedankt!!!
                Tigor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
                  Bedankt Tom, dit ga ik eens uitproberen, is toch nog een paar stapjes meer dan dat ik deed, alvast bedankt!!!
                  Tigor
                  Graag gedaan

Tom
                  Mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    dan er voor zorgen, dat je opnamen zo wie zo scherp zijn.
                    Daar kun je niet voor zorgen, omdat je camera automatisch 'ontscherpt' met het laagdoorlaatfilter.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Niet vergeten een beetje extra te verscherpen als je gaat afdrukken!
                      Mijn website | Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
                        Graag gedaan

Tom
                        Yes yes yes!!! Het is gelukt, dank je wel !!!!

Tigor

Comment

Working...
                        X