Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CS 5 loopt steeds vast bij bewerkingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CS 5 loopt steeds vast bij bewerkingen

beste forum bezoekers ,

Als ik met CS 5 werk loopt hij vast dit is niet het geval bij alle bewerkingen maar bij sommige zoals bijvoorbeeld als ik een object of een persoon uit de foto wil verwijderen
    hieronder zie je een printscreen van wat er gebeurt .
    de foto verdwijnd en je ziet de selectie nog steeds en de groene balk blijft gewoon op de zelfde plaats staan..

Mijn computer is een 64 bit processor en heeft nog 18 GB vrije ruimte op de harde schijf

Last edited by jeepney; 13 juni 2011, 14:30.
    Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Re: CS 5 loopt steeds vast bij bewerkingen

als je 'content aware' aan het vullen bent en je zit wat krap qua RAM geheugen, dan kan het wel eens gebeuren dat de boel vastloopt.

content aware zo weinig mogelijk gebruiken of pc wat upgraden.
    500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

Comment

Lijkt mij ook een RAM probleem. Hoeveel heb je d'er, en kun je bijsteken?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik heb er 512 MB

Hoeveel heb je er nodig om fatsoenlijk met CS 5 te kunnen werken
        Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Comment

Een beetje computer heeft vandaag de dag toch rond de 4GB steken, niet? Ik heb alleszins 4GB in mijn iMac, en mijn vrouw evenveel in haar MacBookPro.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeepney Bekijk bericht
            Ik heb er 512 MB

Hoeveel heb je er nodig om fatsoenlijk met CS 5 te kunnen werken
            Dit staat op de adobe site, ze raden min 1GB Ram geheugen aan

Systeemvereisten Windows
            •Intel® Pentium® 4- of AMD Athlon® 64-processor
            •Microsoft® Windows® XP met Service Pack 3; Windows Vista® Home Premium, Business, Ultimate of Enterprise met Service Pack 1 (Service Pack 2 aanbevolen) of Windows 7
            •1 GB RAM
            •1 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de installatie; tijdens de installatie is extra vrije ruimte vereist (kan niet op verwisselbare Flash-gebaseerde opslagapparaten worden geïnstalleerd)
            •Monitor met een resolutie van 1.024 x 768 (1.280 x 800 aanbevolen) met aanbevolen OpenGL grafische kaart voor hardwareversnelling, 16-bits kleuren en 256 MB VRAM
            •Voor sommige GPU-versnelde functies is grafische ondersteuning voor Shader Model 3.0 en OpenGL 2.0 vereist
            •Dvd-rom-station
            •QuickTime 7.6.2 is vereist voor de multimediafuncties
            •Breedbandinternetverbinding vereist voor online services en regelmatige validatie van het Edition-abonnement (indien van toepassing)*
            Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

64bit en 512MB en welk besturingssysteem wil hierop draaien
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Linux ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Een beetje computer heeft vandaag de dag toch rond de 4GB steken, niet? Ik heb alleszins 4GB in mijn iMac, en mijn vrouw evenveel in haar MacBookPro.
                  Niet iedereen heeft het nieuwste van het nieuwste, hé .
                  Deze laptop had standard ook maar 512MB, zelf 512MB bijgestoken, dus 1GB.

Comment

Ik vind (ditmaal) de vraag van hjanssen zeer pertinent!

Comment

Eigenlijk is de hoeveelheid ram die je nodig hebt volledig afhankelijk van de grootte van je foto's en wat je juist qua bewerkingen gaat doen.

Een foto van 12Mp waar je wat in gaat healen en een kleurenfilter overzet gaat zeker genoeg hebben aan 1 à 2 gig ram.

Heb je fotos van 21Mp en je gaat er 60 layers overzetten... tja... Dan ga je al last krijgen met 4gig.
                      500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        64bit en 512MB en welk besturingssysteem wil hierop draaien
                        Ik werk met XP

en hier een printscreen

Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Comment

Zoveel is duidelijk: te weinig geheugen!! Mijn oud ding hier met 1Gb heeft al problemen met programma's die iets meer rekenkracht vereisen dan voor surfen nodig is. Je vergeet toch niet dat XP zelf ook heel wat geheugen nodig heeft?
                          Conclusie: Een overduidelijk oude PC die te weinig performant is voor (bijna) alles tegenwoordig en een fotobewerkingsprogramma van 1000 euro dat een performante PC vereist
                          Was het niet beter te "investeren" in PS Elements?
                          Last edited by nabi; 13 juni 2011, 16:15.

Comment

De nieuwste zware software draaien op een verouderde PC vraagt om problemen. Een oudere versie draait wellicht goed, alhoewel 512 mb wel erg weinig is.
                            2-4 Gb lijkt me wel wenselijk.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              Niet iedereen heeft het nieuwste van het nieuwste, hé .
                              Deze laptop had standard ook maar 512MB, zelf 512MB bijgestoken, dus 1GB.
                              Draait die ook een 64bit besturiungssysteem? Vista was met 1GB al niet vooruit te branden.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X