Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple of PC?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Apple of PC?

    net een paar youtube filmpjes van een imac 27 bekeken.
    They've came a long way since the Mac SE...

    durf geeneens naar de prijs zoeken...

    Comment


    • #17
      Re: Apple of PC?

      voor 1000€ heb je een instap Mac of een vrij goed uitgeruste PC.
      Een pc met I7 processor van de tweede generatie koop je voor 1000€ van ASUS.
      Voor dit geld heb je amper de basic met Mac.

      Comment


      • #18
        Re: Apple of PC?

        een iMAC van 27 inch rond de 1800 euro
        Groetjes Rudy
        Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

        Comment


        • #19
          Re: Apple of PC?

          Volgens mij heb je twee mogelijkheden :

          Als je je aan je budget van €1000 wil houden koop dan een PC, laat er desnoods eentje in elkaar steken, want een krachtige Mac ga je hier niet voor kopen

          Verhoog je budget en ga voor een iMac 27" ... kost veel geld en doet wat hij moet doen ... je neigt zelf toch al een beetje naar Mac, dus ga er dan ook voor.

          Ik heb bewust voor PC gekozen, een zware machine met i7, 8Gb Ram, 2Tb disk ... etc, en die heeft me €1200 gekost, dan nog eens bijna €600 voor twee 22" IPS schermen en ik zat voor minder dan €1800 eerste rang ... eenzelfde iMac config, de 21" versie met een extra scherm was toen bijna €1000 duurder ... dan weet je het wel zeker.

          Maar Mac is goed, draait goed, mooie software gratis erbij ... dus als je het geld hebt ga dan voor een iMac

          Trouwens, je spreekt over een budget van €1000 ... en je software ? Die is ook niet gratis hé
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #20
            Re: Apple of PC?

            nee da's waar maar software is niet echt het probleem. Ik heb nog wel wat licenties van zij het "verouderde" software.
            Merci voor de info en kanttekeningen. Ik ga er eens een nachtje over slapen en post later het resultaat!

            Comment


            • #21
              Re: Apple of PC?

              bewerking van foto's vraagt heel weinig computertijd en dat kun je met een der welke hedendaagse PC, je moet er enkel voor zorgen dat je voldoende geheugen hebt, met 4gb kom je ruim toe, meer is altijd beter maar niet nodig.
              Snelle opslagruimtes is ook belangrijk (HD etc..) maar niet doorslaggevend.

              videobewerking vraagt meer power, zekers als je in hoge kwaliteit (AVCHD) ga werken, en dan wordt snelheid PC wel belangrijk, maar in PC uitvoering (als je geen exclusieve modellen koopt) ga je voor het zelfde geld veel meer power krijgen.

              daar is niet mis met Windows, zolang je aan de verleiding kunt weerstaan van alle minder betrouwbare programmakes van je PC te houden die massaal in omloop alsook illegale copies , want die kunnen je PC onstabiel maken.

              Apple oogt chicker maar voor de rest ..

              Een goed scherm is het meest belangrijkste en dan raad ik je aan de betere classe van Samsung monitors eens te bekijken.

              Comment


              • #22
                Re: Apple of PC?

                Een iMac 21" heb je toch al voor 1100-1200.
                Zover kan je je budget misschien wel rekkken.
                ... see the ART not the TOOL ...

                Comment


                • #23
                  Re: Apple of PC?

                  ge kent er duidelijk niks van

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

                  Apple oogt chicker maar voor de rest ..
                  Groetjes Rudy
                  Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                  Comment


                  • #24
                    Re: Apple of PC?

                    o, ja dat is juist de nieuwe exclusieve PC modellen zijn knapper, je hebt gelijk, sorry voor mijn uitschuiver

                    Comment


                    • #25
                      Re: Apple of PC?

                      Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
                      Een iMac 21" heb je toch al voor 1100-1200.
                      Zover kan je je budget misschien wel rekkken.
                      Mag ik nog eens mijn punt duidelijk maken :

                      Apple iMac 21" - i7 2.8 Mhz, 8 Gb Ram, 2 Tb disc, AMD HD6770 512 Mb...
                      prijskaartje : €1999

                      Dell XPS8300 - i7-2600 3.4 Mhz, 8 Gb Ram, 2 Tb disc, AMD HD6770 1Gb + U2410 (24" IPS scherm) ...
                      prijskaartje : €1119 (PC) + €422 (scherm) = €1541 ... een besparing van €458 (da's bijna 25%) ... voor een snellere processor, zwaardere grafische kaart en een groter scherm met IPS panel ... ik weet welke ik zou bestellen hoor
                      Ik lees trouwens net dat de iMac een LED scherm heeft, dan kan je bij Dell een vergelijkbaar LED scherm voor rond de 200 Euro kopen ... bespaar je nog eens extra ! En volgens mij kan je op een iMac geen extra scherm aansluiten (ik zie toch geen connectors op de Apple site ?) wat bij een Dell wel kan en wat ik iedereen kan aanraden eerlijk gezegd.

                      Nu de iMac is een all-in-one ... heeft zijn voor én nadelen ... maar hij staat misschien wel mooier in de living ... nu ik heb op mijn bureau vier schermen in 2x2 opstelling staan ... en allemaal van Dell
                      Last edited by LamboCars; 14 juni 2011, 14:42.
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Apple of PC?

                        met deze prijsklasse zou ik ook voor een pc gaan..
                        voor 1000 euro kun je een behoorlijk zware pc in elkaar zetten.

                        i5 of i7, 4gb of 8gb, ssd van 120gb (windows + Photoshop op zetten (programma's die je veel gebruikt)), 2tb schijf, dan zul je al een heel eind komen.
                        WillemClassensDesign: Mijn website
                        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                        Flitsers:HVL-F42AM;

                        Comment


                        • #27
                          Re: Apple of PC?

                          Het is nutteloos om te discussiëren over mac vs windows, want daar bereik je toch niks mee.

                          Specs vergelijken heeft niet veel zin. Het gaat er om hoe die renderen. Als je een Mac koopt dan kies je voor Mac OS X, koop je een andere pc dan kies je voor Windows.
                          Een Mac is redelijk duur, maar je weet dat je kwaliteit in huis haalt (dit zowel op vlak van software/hardware, prestatie, beeld, gebruiksgemak,...).
                          Er zijn voldoende pc's op de markt die je kan vergelijken met een Mac en enkele euro's goedkoper zijn. Aan iedereen de keuze om die voor zichzelf te maken.
                          ... see the ART not the TOOL ...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Apple of PC?

                            Hier kan ik enkel maar op zeggen

                            Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
                            Het is nutteloos om te discussiëren over mac vs windows, want daar bereik je toch niks mee.

                            Specs vergelijken heeft niet veel zin. Het gaat er om hoe die renderen. Als je een Mac koopt dan kies je voor Mac OS X, koop je een andere pc dan kies je voor Windows.
                            Een Mac is redelijk duur, maar je weet dat je kwaliteit in huis haalt (dit zowel op vlak van software/hardware, prestatie, beeld, gebruiksgemak,...).
                            Er zijn voldoende pc's op de markt die je kan vergelijken met een Mac en enkele euro's goedkoper zijn. Aan iedereen de keuze om die voor zichzelf te maken.
                            Groetjes Rudy
                            Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                            Comment


                            • #29
                              Re: Apple of PC?

                              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              ...En volgens mij kan je op een iMac geen extra scherm aansluiten (ik zie toch geen connectors op de Apple site ?) wat bij een Dell wel kan en wat ik iedereen kan aanraden eerlijk gezegd...
                              Wat? Geen tweede beeldscherm aan de iMac?



                              Gelijktijdige ondersteuning voor volledige native resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 2560 x 1600 pixels op een extern beeldscherm (tot 30 inch)
                              Ik ben natuurlijk geen techneut (hoef ik als Mac-ker ook niet te zijn ), maar als ik goed kan lezen...
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                              Comment


                              • #30
                                Re: Apple of PC?

                                Waarschijnlijk vond Lambocars geen standaard beeldscherm aansluiting (ik bedoel zoals aanwezig op standaard PC's - toch 90 % (??) van de verkochte computers) terug op de afbeeldingen. Ik ook niet. Apple gebruikt natuurlijk eigen ontwerp stekkers.
                                Of moet je daarvoor techneut zijn om dat te weten ?

                                Comment

                                Working...
                                X