Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple of PC?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Apple of PC?

    Wss het zoveelste topic hierover, maar de meeste die ik hier en elders kan terugvinden zijn redelijk verouderd.

    Ik ben al freelance-fotobewerker voor diverse fotografen op zoek naar een krachtige machine. Wat raden jullie mij aan voor een budget rond de 1000euro?

    Moet krachtig genoeg zijn om bij wijlen gigantische-PS bestanden te draaien en occasioneel wat video editing te doen.
    Persoonlijk voor dit laatste ben ik geneigd om voor Apple te kiezen maar omdat dit niet mijn hoofdbezigheid is twijfel ik nog.
    Enig idee wat de specs moeten zijn tegenwoordig als ik een pc in elkaar laat steken?

    Merci!

  • #2
    Re: Apple of PC?

    Gezien je budget zou ik het houden bij een PC. Een Mac zit al gauw boven de 1000 euro. Een IMac of een MBP liggen al gauw boven je budget.

    Toch is er al genoeg informatie te vinden in de diverse topics.

    Ik ben geen gamer. En internet, bewerk foto's en pruts wat aan PHP/css. Heb dan ook meerdere Apple-tjes in huis staan. Mac Mini 2010 als media center, iMac 2010 voor dagelijks gebruik, MacBook Pro 13 met SSD voor buiten de deur. iPad voor internet e-mail voor thuis en onderweg. Ik was het gedoe met Windows beetje beu. Was altijd wel iets en ben jaren terug dan ook over gestapt op OS van Apple en kijk niet meer achterom. Enige windows machines hierin huis zijn de twee laptops van mijn werk.

    Kan alleen zeggen kies voor een systeem waar jij je prettig bij voelt

    Comment


    • #3
      Re: Apple of PC?

      Er is hier inderdaad al wat voorbij gekomen...

      Het is een lens als bvb. canon vs nikon....
      EMBLEMATA.BE
      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

      Comment


      • #4
        Re: Apple of PC?

        Zoals Superdaantje al aangeeft in zijn post, zou ik ook voor een pc of laptop kiezen met windows erop, en MAC is ver boven je budget.

        maar net zoals bij Superdaantje heb ik ook alle Windows computers de deur uitgezet behalve de laptop van het werk, en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad
        Groetjes Rudy
        Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

        Comment


        • #5
          Re: Apple of PC?

          Ik heb ook Windows buiten gesmeten (vrij letterlijk). Voor duizend euro kan je toch een een MB 13" kopen. Gebruik de mijne ook voor Photoshop, iMovie HD, Final Cut Pro, duizenden foto's, schoolwerk en nog véél andere programma's en nog nooit last mee gehad ;-)
          Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

          Comment


          • #6
            Re: Apple of PC?

            Oei, een beetje dubbele signalen krijg ik hier te lezen. Als ik het goed begrijp gaat jullie voorkeur uit naar Mac maar dan zal ik iets meer moeten investeren precies.

            Is PC effectief zoveel ongebruiksvriendelijk dat jullie alles op de stoep hebben gegooid dan?
            Ben geen Apple user pur sang. Heb er al wel hier en daar op 'gespeeld'. Ik ben eigenlijk indertijd overgestapt van Apple naar PC omdat dit interessanter was voor het werk.

            Heb de Mac Se tot en met de LC nog gebruikt en daar is het gestopt... Al wat jaartjes terug dus...

            Wanneer ik puur mijn hart moet volgen zou ik ook gaan voor Apple. 1000euro is inderdaad misschien wat weinig gebudgetteerd dan... tweedehands eventueel?

            Er van uitgaande dat ik voor Apple kies, welke machine draagt jullie voorkeur uit momenteel (kwaliteit scherm incl.)?

            Er van uitgaande dat ik voor pc kies, wat zijn de specs nodig om degelijk en vooral snel werk te kunnen verrichten?

            Comment


            • #7
              Re: Apple of PC?

              hangt er een beetje van af wat je wil doen he' , ik heb op mijn bureau een iMAC van 27 inch staan, en for the road een MACbookAir 13 inch en beiden voldoen meer dan genoeg voor mij
              Groetjes Rudy
              Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

              Comment


              • #8
                Re: Apple of PC?

                13 inch lijkt me wel veel te klein voor fotobewerking...
                EOS 550d + 50mm 1.4 + Tokina 12-24 F4= veel fotografieplezier

                Mijn Razzi account

                Comment


                • #9
                  Re: Apple of PC?

                  klopt wel maar ik gebruik deze enkel als ik op vakantie dichtbij ben, dan kan ik mijn foto's al op een groter formaat bekijken, bewerken is niet voor op vakantie he'
                  daar moet je eerst genieten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Arjandeiro Bekijk bericht
                  13 inch lijkt me wel veel te klein voor fotobewerking...
                  Groetjes Rudy
                  Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Apple of PC?

                    Er is in de tijd erg veel veranderd sinds jij gewerkt hebt met een MAC. OS X is een toch een hele vooruitgang op haar voorgangers. Waar bijvoorbeeld OS 9 last had van geheugen fragmentatie heeft OS X dat niet meer.

                    De fabeltjes dat er geen virussen/trojans zijn voor OS X zou ik ook even ter zijde legen. Die zijn er wel degelijk. Alleen in mindere mate dan bij Windows. Moet ik wel bekennen dat ik de afgelopen jaren zelf nooit last heb gehad van virussen en dit weinig tot nooit hoor in mijn omgeving.

                    Zelf heb ik een iMac 21,5 2010 staan voor foto bewerking. En doet wat ik wil. 27 was net te groot voor de plek waar de iMac staat.

                    MacBook Pro 13 is leuk, maar dit zie ik zelf meer als toevoeging op de iMac voor onder weg (vooral bij rondreizen. sleep dat ding overal mee naar toe). Zijn er zat die MBP aansluiten op een extern scherm, maar dat gaat nu wel ver boven je budget.

                    Je hoort wel eens, maar dan kan ik bestanden voor bijvoorbeeld office niet meer uitwisselen. Er zijn veel alternatieve applicaties te vinden. Ik heb van mijn werkgever licenties gekregen voor MS office 2011. Geen problemen met uitwisselen van bestanden. Gebruik mijn MBP met regelmaat voor het geven van presentaties etc op mijn werk.
                    Last edited by Superdaantje; 13 juni 2011, 15:23. Reden: link toegevoegd nav naïeve PM :D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Apple of PC?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
                      hangt er een beetje van af wat je wil doen he' ...
                      (Moet krachtig genoeg zijn om bij wijlen gigantische-PS bestanden te draaien en occasioneel wat video editing te doen.)
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Apple of PC?

                        en wat betreft de specs voor een eventuele in elkaar te steken PC?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Apple of PC?

                          Oorspronkelijk geplaatst door DIEKES Bekijk bericht
                          en wat betreft de specs voor een eventuele in elkaar te steken PC?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Apple of PC?

                            Once you go MAC, you never go back!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Apple of PC?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                              Thx, maar een beetje empirisch verkregen info lijkt me interessanter...

                              Comment

                              Working...
                              X