Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie kan mij helpen?

Graag had ik deze foto op een spandoek laten bewerken maar ze zeggen dat de afbeelding een te lage resolutie heeft ze adviseren om de resolutie naar 75 DPI te verhogen. Ze raden een minimum resolutie van 300 PPI (pixels per inch) aan voor het formaat waarin de afbeelding gedrukt zal worden.
    Vermits ik hierin een leek ben begrijp ik niet hoe ik dit moet veranderen of zelfs niet wat dit wilt zeggen. ik hoop dat er iemand mij kan helpen of deze voor mij wil bewerken.
    U zou er mij een groot plezier mee doen want dit is namelijk de kleuterjuf van mijn zoon en dochterje en het schooljaar loopt bijna ten einde en dit zou haar een cadeautje zijn. Voor diegene die toch de moeite willen nemen die wil ik alvast bedanken.

Re: Wie kan mij helpen?

De foto zoasl we ze hier zien is wel zeer klein om te laten afdrukken, maar ik veronderstel dat je een grotere foto thuis hebt, kun je ons eens zeggen hoe groot die foto is (dus #pixels op # pixels) en kun je dan eens zeggen hoe groot je de foto wenst af te drukken.

De resolutie veranderen in de eigenschappen van de foto heeft geen zin als je de printer de opdracht geeft om een foto op x of y cm af te drukken zal de printer dat normaal wel doen ongeacht welke resolutie er staat beschreven in de eigenschappen van de foto.

Comment

De foto is 1dpi, 200 dpi, 75dpi en 300dpi wat alleen maar aangeeft hoe groot je de foto kan afdrukken, dus lengte aantal pixels/300dpi = afdruklengte of lengte aantal pixels/75dpi = afdruklengte, die zal dan 4 x langer zijn en slechter van kwaliteit.

Als dit het origineel van de foto is, kun je ze misschien blij maken met een vel postzegels met eigen foto.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

http://www.ascanusinstituut.be/ascanus07-08/index78.htm

Ik heb deze foto zelf niet genomen die staat op de site van de school zelf, de link heb ik hierboven geplaatst dan ga je bovenaan terheide kleuters tegen komen als je daarop klikt en dan kom je deze foto tegen. Het bestand moet kleiner zijn als 12 mb maar verder heb ik geen enkele info meer.

Comment

Je gaat wel het origineel nodig hebben om ze goed te laten afdrukken. Hier ben je echt niks mee, ja postzegelformaat zoals hjanssen al zei.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
          X