Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto uitsnijden in photoshop 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto uitsnijden in photoshop 7

Regelmatig snij ik een foto bij tot bv 15-10 cm bij 300 pixels per inch. Nu, met mijn nieuw canon eos 300 D heb ik veel grotere afbeeldingen.

Als ik nu een uitsnede wil maken zonder maten, maar wel in de verhouding 3:2, hoe doe ik dat ?
    Wil dus later beslissen of dit 20-10, 18-12, 15-10 wordt
    Mijn orginele bestand is 3072-2048 pixels.

groeten, Joost

kijk ook eens hier http://www.enkelaar.com/joost

canon 30D /canon 400D
    canon ef 50mm1,8 type 1 / ef 17-40 f/4 L
    canon 24-105/F4 L IS /canon 70-200/F2.8 L IS

als je Photoshop (al dan niet Le) gebruikt, en je klikt de rectangular selection tool (dat vierkante stippellijntje linksboven in je toolpallet) dan heb je in het midden van je scherm een optie die default op "normal" staat. Als je op het pijltje rechts van "normal" klikt zie je twee andere mogelijkheiden: "fixed aspect ratio" en "fidex size". Kies de middelste en zet naargelang je fot recht of plat is de waardn op 3 en 2 of omgekeerd. De selectie die je nu neemt zal altijd de juiste afmetingen hebben. Eenmaal geselecteerd de je Image->crop en je bent klaar.

ik heb op m'n server ergens een screenshot staan ... maar hoe noemde die foto weer .. als ik het gevonden heb editeer ik dit berichtje zodat je de bijhorende screenshot ziet

Comment

werkt perfect! Merci voor de tip

Comment

in verband hiermee, hoe kan je eenvoudig de horizontale of verticale pixelwaarden opgeven, waarbij het programma dan de verticale of horizontale berekent op basis van een bepaalde ratio, bvb 4:3. Is dit mogelijk;?

groeten
        rigel

Comment

Comment

Working...
          X