Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Persoon / gebouw uit foto halen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Persoon / gebouw uit foto halen

Hey allemaal,

Ik zit al een tijdje in de layout wereld en zie meer en meer magazines een persoon of gebouw uit een foto halen om deze meer te benadrukken:

vb:

Ik wou eens checken wat de beste en vrij snelle manier is om dit resultaat te bekomen.
    Vooral bij magazines als voetbal magazine doet men dit vaak bij artikels.

Alvast bedankt voor jullie feedback!
    Nikon 40D - Nikkor AF-S 15-85mm - Nikkor AF-S 15-135mm

Re: Persoon / gebouw uit foto halen

als de ruimte rond het gebouw verschilt van het gebouw van kleur kan je heel gemakkelijk het "decor" selecteren.
    van die selectie maak je een masker zodat dat niet meer zichtbaar is.
    Onder je beeld laag, maak je een nieuwe laag met de gewenste achtergrondkleur voor het stuk waar je tekst dan moet komen.
    lidnummer: BD1995BE

Comment

Er zijn bestandsformaten (afbeelding) die een uitknipmasker accepteren deze bestanden kunnen gebruikt worden binnen opmaakprogramma's. Eén van de formaten is geloof ik EPS. De uitknipmaskers worden veelal gebruikt voor tekstomloop of gedeeltes van de foto maskeren.
      :30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:

Comment

Inderdaad via masks werken. Zoek dit maar eens op. Heel erg goede manier, gezien er niets van je afbeelding verloren gaat. Je kunt alles weer terug 'toveren', iets wat met weggummen niet meer kan (alles wat dan weg is, is ook weg). Door middel van een mask kun je stukjes weghalen, maar als je iets te veel weggehaald hebt, ook weer terughalen.

Maar dat is dus de manier
        WillemClassensDesign: Mijn website
        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
        Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Working...
        X