ik hoor dikwijls zeggen een foto nemen op 100% ,maar wat houd dat in hoe doe je dat , is dat gewoon een foto die niet gecropt is? Maar je moet hem dan toch verkleinen om op het forum te zetten
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Foto's op 100%
Collapse
X
-
-
Re: Foto's op 100%
Een crop op 100% maak je door je foto op 100% weer te geven (bijvoorbeeld in Photoshop of een ander programma) en dan een uitsnede te maken die bijvoorbeeld 900 x 600 pixels groot is.
Deze uitsnede sla je op als jpeg en kan je hier op het forum posten zonder dat je die moet verkleinen.
Dat is wat men bedoelt met een 100% crop.
(En dit is wellicht niet de enige methode waarop je het kan doen).Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
Fujifilm X100V - Sony RX100M3
Comment
-
-
NIEMAND???
Beste Koen,
De term "Foto's op 100%" is een zuivere photoshop-term.
Het draait allemaal over de beoordeling van een foto en een 100% (scherm)vergroting is een prima uitgangspunt om dat met alle foto's te doen.
Eerst bekijk je de foto in zijn geheel om dan tweemaal op het vergrootglas te klikken en BOEM - instant 100% (scherm)vergroting.
Niets meer, niets minder, geen gecrop, geen geknip, gewoon een standaard van werken om alle kleine nuances die aangebracht worden correct (en universeel) te kunnen beoordelen.
Succes,
Alain,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lenty007 Bekijk berichtDe term "Foto's op 100%" is een zuivere photoshop-term.Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
Het hangt er vanaf wat je wenst... een foto bekijken op 100% of een 100% crop bekijken. In de discussie D700 of D300s ging het over een 100% crop tonen, dus dan moet je een uitsnede maken (ongeacht hoe groot die is) zonder die nadien van formaat (afmetingen) te veranderen.
Het bekijken van een foto op 100% kan je met bijna elke viewer.Jean Pierre.
Comment
-
-
SORRY voor mijn woordkeuze!
Had moeten weten dat ik met het woordje "zuiver" op zere tenen zou staan!
Ware misschien beter met het woord "typisch" op "louter".
Uiteraard is 100% inzoomen mogelijk met ieder fotobewerkingsprogramma, maar net die term "Foto's op 100%" is iets dat ik tegenkom in zowat ELK photoshop-lespakket.
Vandaar dat ik eerder geneigd was om dat woord "zuiver" te gebruiken, simpelweg omdat ik niets anders gewoon ben.
Succes,
Alain,
Comment
Comment