Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Donkere personen op voorgrond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Donkere personen op voorgrond

Hallo,
    Ik had eens een vraagje,
    Waarschijnlijk is het heel simpel en is het dan ook een heel domme vraag, maar aangezien ik woensdag naar Rome vertrek zou dit toch wel fijn zijn om te weten
    Hoe kan je bij een foto ervoor zorgen dat de personen op de voorgrond (voor bijvoorbeeld een zonsondergang) heel donker of zwart zijn en de achtergrond zijn mooie kleuren behoudt?

Alvast bedankt.
    Evi

Re: Donkere personen op voorgrond

Voor een stuk komt dat vanzelf hoor.
    Stel je lichtmeting in op een zo groot mogelijk deel van je zoekerbeeld. Zo wordt de achtergrond, in jou geval de heldere zon, juist belicht (korte sluitertijd want: zeer helder) en de personen op de voorgrond onderbelicht, dus donker zoals jij het wil hebben.
    door vervolgens een beetje te spelen met je sluitertijd( nog korter als je de personen nog te veel herkent) of je diafragma, kan je je foto naar wens krijgen.
    kijk hier eens.(f8 1/128sec)
    Of hier.(f10 1/1000sec)

Succes
    Dré
    Last edited by dréten; 4 april 2011, 17:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Voor een stuk komt dat vanzelf hoor.
      Stel je lichtmeting in op een zo groot mogelijk deel van je zoekerbeeld. Zo wordt de achtergrond, in jou geval de heldere zon, juist belicht (korte sluitertijd want: zeer helder) en de personen op de voorgrond onderbelicht, dus donker zoals jij het wil hebben.
      door vervolgens een beetje te spelen met je sluitertijd( nog korter als je de personen nog te veel herkent) of je diafragma, kan je je foto naar wens krijgen.
      kijk hier eens.(f8 1/128sec)
      Of hier.(f10 1/1000sec)

Succes
      Dré
      Heel erg bedankt! Dit ga ik zeker uitproberen!

Comment

je kan ook kiezen om je foto's in te flitsen, hangt een beetje af van je smaak.
        Persoonlijk werk ik altijd met een flits op de camera als ik personen buiten fotografeer.

MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
        X