Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PDF brochure

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PDF brochure

Ik heb voor onze vereniging een boekje samengesteld in PSD formaat, ttz allemaal A4 PSD files.
    Om het nu op het internet te plaatsen zou deze brochure omgezet moeten worden naar één PDF file. Alle PSD bestanden afzonderlijk omzetten naar PDF is geen probleem.
    Maar hoe zet ik alle PSD files in één PDF file? Dat lukt me niet.
    Ik gebruik CS5 en OpenOffice. Lukt het met deze software of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor de hulp.

Re: PDF brochure

Met Acrobat Pro is het mogelijk verschillende pdf's samen te voegen.
    JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

Comment

Bedankt Jaan, als er geen enkele andere optie uit de bus komt, dan zal ik mijn licht eens opsteken bij iemand die dit programma bezit.
      Te duur in aankoop om misschien 1 of 2 keer per jaar te gebruiken.

Comment

Niet zelf staan, maar met google deze gevonden:

PDFTools
        Met PDFTools (download: www.sheelapps.com) kunnen diverse bewerkingen op PDF-bestanden worden uitgevoerd, zoals splitsen/samenvoegen, encryptie/decryptie, watermerken en herindelen. Er kunnen zelfs XML-bestanden worden geconverteerd naar het PDF-formaat. Voor het functioneren van PDFTools moet wel de Java Runtime Environment zijn geïnstalleerd, bij het opstarten van PDFTools wordt gevraagd of deze eventueel moet worden gedownload en geïnstalleerd.

Grtn,
        €*
        D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

Comment

Bedankt voor de tip Euro. Werkt perfect.
          De brochure is nu één PDF bestand.
          De groottte is nog een probleem (900MB). Dit zou naar ongeveer 10MB moeten, maar dat zoeken we nog wel uit.

Alvast hartelijk dank!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door @Jan Bekijk bericht
            Bedankt voor de tip Euro. Werkt perfect.
            De brochure is nu één PDF bestand.
            De groottte is nog een probleem (900MB). Dit zou naar ongeveer 10MB moeten, maar dat zoeken we nog wel uit.

Alvast hartelijk dank!
            Op de Mac openen in Voorvertoning en dan bewaren met de optie Reduce File Size.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Bedankt voor die tip!
              Ik had zo'n BoF Releaseform ingescand om door te sturen naar het BoF team. Drie pagina's en >7MB groot.
              Als test heb ik nu met die Reduce File Size bewaard en is het bestand nog maar 111KB () groot. De leesbaarheid is er wel heel erg op achteruitgegaan.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Mogelijkheden met Windows?

Comment

Heb m'n 900 MB PSD omgezet naar 8,9 MB PDF met CS5

--> PSD bestanden opslaan als PDF (bij instellingen kiezen voor het kleinste bestand, 300px/inch, comprimeren jpeg naart lage kwaliteit.)
                  'k moet zeggen dat het er heel deftig uitziet, ook de foto's. Geslaagd dus.

En dan alles met de tip van Euro in 1 PDF file gezet

Comment

voor het web heb je maar een resolutie nodig van 72px.
                    heb je ook gebruik gemaakt van cs5 - File - save voor web&devices ?

Comment

Ik hoorde laatst van iemand dat hij het als volgt had gedaan: Iedere bladzijde, volgens mij als .jpeg, full screen in word gezet en ogeslagen als een .pdf

Welke manier zou beter zijn volgens jullie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Choppie Bekijk bericht
                        Ik hoorde laatst van iemand dat hij het als volgt had gedaan: Iedere bladzijde, volgens mij als .jpeg, full screen in word gezet en ogeslagen als een .pdf

Welke manier zou beter zijn volgens jullie?
                        Als alles al in A4 staat in PSD, waarom dan nog naar Word overzetten?

grtn,
                        €*
                        D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zaiko2000 Bekijk bericht
                          voor het web heb je maar een resolutie nodig van 72px.
                          heb je ook gebruik gemaakt van cs5 - File - save voor web&devices ?
                          Euh.....nee.
                          Maar die saved oa in GIF, JPEG, PNG en niet in PDF. Tenzij je de GIF nadien nog omzet in PDF.

Comment

Working...
                          X