Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canvas- afbeeldingsgrootte cs5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canvas- afbeeldingsgrootte cs5

In cs3 kon je met je rechtermuisknop bovenaan in de blauwe balk van de foto onmiddellijk de canvas- of afbeeldingsgrootte aanpassen ipv via de menubalk te gaan.
    Ik vind dit niet terug in cs5.
    Kan iemand mij helpen want ik vond dit zeer handig?
    Alvast bedankt
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Re: canvas- afbeeldingsgrootte cs5

Als je uw foto lostrekt van de balk gaat dat nog op dezelfde manier als vroeger.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Dat lostrekken van de balk lukt wel, maar het andere niet.
      Het enige wat ik zie als ik dan met mijn rmk in de balk klik is de naam van de afbeelding, de prullenmand en het ikoontje van de mac.
      Zou het te maken kunnen hebben omdat ik nu met een mac werk, alhoewel me dit zou verbazen?

Comment

Wel... misschien is dat wel een verschil tussen de Mac versie en de PC versie? Ik heb namelijk een Mac en CS3, CS4 en CS5 broederlijk (of zusterlijk?) naast elkaar, maar ik krijg niet voor mekaar (heb het trouwens nooit zo gedaan), wat jij wil doen. Of misschien begrijp ik het niet helemaal? Een blauwe balk? Bij mij is die grijs, en een rmk doet niets.
        D'er zijn natuurlijk wat interface-verschillen tussen Mac en PC (zo kun je bij Mac al dan niet met de application frame werken), maar misschien is dit ook een verschil?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Probeer eens met CTRL ALT C denk wel dat dit zal lukken
          groetjes
          Renée

Comment

Of op de Mac: Cmd+Alt+C!

Dank je, Renée, altijd handig (zolang je keyboard combo's nog kunt onthouden )
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bedankt voor de reacties.
              Met de blauwe balk bedoel ik: als je in cs3 (op pc)een foto opent, komt er bovenaan de foto een blauwe balk met de benaming van de foto enz.
              Wanneer je hierin klikt met de rmk verschijnt er een schermpje met volgende opties:
              dupliceren - afbeeldingsgrootte - canvasgrootte - bestandsinfo - pagina instelling
              Ik vond dit zeer handig omdat je dan onmiddellijk je canvas- of afbeeldingsgrootte kon aanpassen ipv in de menubalk via afbeelding te gaan.
              Dit mis ik in cs5 (op mac).
              Je kan inderdaad ook via de sneltoetsen cmd alt c/i gaan maar persoonlijk vind ik dit niet zo handig, is misschien ook een kwestie van gewoonte.
              Last edited by RBOOM; 22 maart 2011, 20:29.

Comment

Het is een probleem met uw "views"
                zorg dat de teksttool niet actief is
                druk telkens de letter f in.
                (Uw "views" zullen veranderen)
                Er zal er één "view" tussen zitten die je kan gebruiken (titelbalk)
                (Je kan steeds op deze wijze door uw "views" gaan door telkens de letten f in te drukken)

Comment

Sorry, maar wat bedoel je met 'views''?
                  Heb zitten zoeken, maar vind het niet.

Comment

Een "view" is hoe je het scherm (of je foto op het scherm) ziet. Druk maar eens op F en het beeld verandert, druk opnieuw en het verandert weer. Druk F een derde keer en je bent weer bij af. Niet meer achter zoeken...

Comment

wist niet dat men dat zo noemde. Bedankt.
                      Ook door het navigeren in de 'views' kan ik de canvas- of afbeeldingsgrootte niet direct oproepen.
                      Ik doe maar een extra stap en ga via de menubalk.

Comment

Klopt, via de views kan ik de canvas size ook niet aanpassen. Ik werk altijd via Image>Canvas size...

Comment

Lijkt me inderdaad de enige mogelijkheid, ofwel de toetsencombinatie gebruiken.

Comment

Working...
                          X