Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actie opnemen in CS5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Actie opnemen in CS5

    Weet er iemand hoe je in CS5 (Nederlandse versie) een actie opneemt om die later weer in batch uit te voeren over een grote serie foto's.

    Ik had eerst CS3 en daar wist ik het wel te vinden via het icoon. Maar bij CS5 zie ik het niet
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

  • #2
    Re: Actie opnemen in CS5

    Kijk eens bij de "help" van Photoshop en gebruik daar het woord "handelingen" dan wijst de rest zich vanzelf.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Actie opnemen in CS5

      Het actions paneel openen en dan onderaan 'create new action' kiezen, dan kan je het opnemen. Je moet wel eerst een map kiezen of eerst een nieuwe map aanmaken (ook onderaan) en daarin je actie opnemen.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Actie opnemen in CS5

        Ik kom er helaas nog niet uit. Het actions paneel kan ik niet vinden? En via de help functie lukt het ook niet. Daar wijzen ze op het icoontje aanklikken. Maar ik kan juist dat icoontje niet vinden? Dat zie ik nergens. Dat kon ik bij CS3 inderdaad wel gewoon zien en aanklikken
        Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

        Comment


        • #5
          Re: Actie opnemen in CS5

          Dat vind je onder Window-->actions. Of je zit in 'button mode', dan zie je die icoontjes inderdaad niet. Dit kan je kiezen rechts bovenaan het fly-out menu in het actions paneel.
          Last edited by alex606; 18 maart 2011, 17:41.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Actie opnemen in CS5

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Dat vind je onder Window-->actions. Of je zit in 'button mode', dan zie je die icoontjes inderdaad niet. Dit kan je kiezen rechts bovenaan het fly-out menu in het actions paneel.
            Toppie! Zo eenvoudig kan het zijn, je moet het alleen even weten
            Ben er weer blij mee! Bedankt!
            Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

            Comment


            • #7
              Re: Actie opnemen in CS5

              eens je uw actie opgenomen hebt kan je deze combineren in bridge met de "image processor"
              In bridge duid je aan welke beelden de actie mogen ondergaan.
              Bij bridge: tools>photoshop>image processor
              Is veiliger dan batch processing omdat je met bridge steeds een nieuwe map aanmaakt met de bewerkte beelden.
              Op deze wijze kan je 2 vliegen in 1 klap slaan.
              Je kan indien gewenst je beelden laten verkleinen én je kan deze beelden een actie laten ondergaan. Het resultaat kan je dan bekijken in een door u aangeduide map

              Comment

              Working...
              X