Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dell probleem input timing is...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dell probleem input timing is...

na veel wikken wegen mij scherm dell u2410 gekocht waarvan ik hier ook positieve dingen las.
    scherm uit doos gehaald. vga kabel aangesloten op mijn vga op pc. usb kabelverbonden van monitor naar de pc.
    geheel opgestart. eens voorbij scherm 'windows xp' krijg ik een zwart scherm met de melding:
    current input timing not supported by monitor display. please change your input timing to 1920x1200 at 60hertz or any other monitor...etc.
    iemand ook al ervaren.?
    maar please change waar ?? kan niet verder opstarten dan hier immers.
    ligt dit aan mijn te oude pc ? in ieder geval. ik geraak niet tot aan configuratiescherm enzo. heb eigenlijk weinig ingrijpmogelijkheden. in bios kan ik precies ook niet veel doen ? is er probleem met mijn splinternieuwe scherm ? help
    estamos llegando
    http://users.telenet.be/studiocamosci

Re: dell probleem input timing is...

Oorspronkelijk geplaatst door iodario Bekijk bericht
    na veel wikken wegen mij scherm dell u2410 gekocht waarvan ik hier ook positieve dingen las.
    scherm uit doos gehaald. vga kabel aangesloten op mijn vga op pc. usb kabelverbonden van monitor naar de pc.
    geheel opgestart. eens voorbij scherm 'windows xp' krijg ik een zwart scherm met de melding:
    current input timing not supported by monitor display. please change your input timing to 1920x1200 at 60hertz or any other monitor...etc.
    iemand ook al ervaren.?
    maar please change waar ?? kan niet verder opstarten dan hier immers.
    ligt dit aan mijn te oude pc ? in ieder geval. ik geraak niet tot aan configuratiescherm enzo. heb eigenlijk weinig ingrijpmogelijkheden. in bios kan ik precies ook niet veel doen ? is er probleem met mijn splinternieuwe scherm ? help
    Gewoonlijk betekent dit dat de pc een videosignaal naar het scherm stuurt dat het scherm niet aankan. Dus resolutie te hoog en/of refresh rate (die 60 Hz) te hoog. Je kan dus misschien je oude scherm terug aansluiten en een lagere resolutie instellen. Nu, een 24" scherm zou ik ook via DVI aansluiten ipv VGA, de kwaliteit is beter en DVI regelt alles zelf.
    Last edited by dleemans; 14 maart 2011, 23:43.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

wel dit vind ik dan allemaal vreemd.
      een pc van 8 jaar oud die iets stuurt dat iets hedendaags niet aankan.
      mijn vorige monitor dat een crt was van 19 inch met lagere mogelijke resoluties kan ik niet meer aansluiten want het ding is eronderdoor gegaan.
      kan het zijn dat dvi niet aan te sluiten is wegens te oude pc, te oude grafische kaart met geen dvi uitgang ? dus als ik het goed begrijp moet ik iemands scherm gaan lenen om aldus andere instellingen in te stellen en dan zo uiteindelijk mijn ultrasharp aan de praat te krijgen. dan koopt een mens eens een duur scherm :-)
      estamos llegando

Comment

Heb je de standaard handelingen wel uitgevoerd, die je moet uitvoeren VOORALEER je een ander beeldscherm aan je PC gaat hangen ?!!!

Je had dus vóór dit Dell-scherm een monitor aan je PC, die door je besturingssysteem die monitor werd aangestuurd met een andere resolutie en een hogere frequentie.
        Even dus de beeldscherminstellingen aanpassen (De help van Windows XP geeft je daar alle informatie voor, beter dan wie ook je kan uitleggen).

P.S.

Kijk ook even of Dell de goeie driver voor Windows XP voor dit beeldscherm heeft, en installeer die dan.
        Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

wel dit vind ik dan allemaal vreemd.
          een pc van 8 jaar oud die iets stuurt dat iets hedendaags niet aankan.
          mijn vorige monitor dat een crt was van 19 inch met lagere mogelijke resoluties kan ik niet meer aansluiten want het ding is eronderdoor gegaan.
          kan het zijn dat dvi niet aan te sluiten is wegens te oude pc, te oude grafische kaart met geen dvi uitgang ? dus als ik het goed begrijp moet ik iemands scherm gaan lenen om aldus andere instellingen in te stellen en dan zo uiteindelijk mijn ultrasharp aan de praat te krijgen. dan koopt een mens eens een duur scherm :-)
          Normaal gezien zou je nieuwe scherm geen probleem mogen hebben, maar het gebeurt dus toch. Ik gok erop dat je Windows geen driver heeft voor het scherm, en dus niet weet wat het scherm aankan, en een verkeerd signaal stuurt. Om het scherm via DVI aan te sluiten, moet de videokaart uiteraard wel een DVI aansluiting hebben. Videokaarten van 8 jaar oud hadden dat meestal nog niet.
          Om je probleem op te lossen, ja, probeer es met een ander scherm, en installeer de driver voor het Dell scherm.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

in handleiding dell ga je waarschijnlijk vinden welke resolutie's en refresh rates de monitor ondersteunt, de optimale setting voor deze monitor is waarschijnlijk 1920x1200 60hz maar er zullen ook andere combinaties mogelijk zijn.

op je PC moet je de settings aanpassen overeenkomstig met formaten ondersteunt bij monitor.

op je bureaublad rechter muisknop indrukken en dan heb je een pop-up venster waar je iets ziet staan ivm met video kaart. En daar kun je resolutie en refresh rates wijzigen (monitor settings). Let op elke video kaart ondersteunt niet alle resoluties.

Comment

Men vergeet hier lustig dat je niet tot op je bureaublad geraakt natuurlijk .

Wat ik eens zou proberen:
              F8 indrukken tijdens het opstarten. Je kan dan opstarten in bvb VGA-modus of in Veilige modus (met netwerkverbinding om drivers te kunnen downloaden).
              Wellicht geraak je zo aan de nodige instellingen om dit scherm aan de praat te krijgen bij een normale start.
              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
              Oók wandelen met GPS?

Comment

verwacht toch dar er daarvoor een andere monitor geconnecteerd was, die daar gewoon terug aanhangen en de nodige instellingen wijzigen.

voor zover ik me herinner zijn de monitorinstellingen in veilige modus geblokkeerd en beperkt tot VGA

Comment

TS liet wel al weten dat zijn vorige monitor total loss is hoor. Zie hoger in het topic.

De VGA modus moet hem in principe wel toelaten om tenminste het bureaublad en instellingen te kunnen benaderen.
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht

F8 indrukken tijdens het opstarten. Je kan dan opstarten in bvb VGA-modus of in Veilige modus (met netwerkverbinding om drivers te kunnen downloaden).
                    Wellicht geraak je zo aan de nodige instellingen om dit scherm aan de praat te krijgen bij een normale start.
                    ah toch iemand :-) inderdaad
                    estamos llegando

Comment

ik ga dat nog eens proberen. mijn oude scherm is kapot. vandaar het nieuwe. ik kan er enkel iemand anders scherm aanhangen.
                      estamos llegando

Comment

TS liet wel al weten dat zijn vorige monitor total loss is hoor. Zie hoger in het topic.

De VGA modus moet hem in principe wel toelaten om tenminste het bureaublad en instellingen te kunnen benaderen.
                        via enable VGA mode werkt dit inderdaad

Comment

Ik kan er enkel iemand anders scherm aanhangen.
                          Mijn suggestie is van toepassing met je nieuwe scherm hoor, niet met dat van iemand anders.
                          Het kiezen voor VGA of veilige modus via F8 doe je voordat je de foutmelding krijgt en zou de fout moeten voorkomen.
                          Succes!
                          Oók wandelen met GPS?

Comment

hoi
                            die 'vga'modus oplossing heeft geholpen.
                            binnenkort koop ik dan toch een nieuwe pc dus daar zou dan dvi enzo moeten opzitten.
                            maar voorlopig kan ik nu toch al proeven van wat een 24 inch scherm te bieden heeft.
                            nog nooit zo groot gekeken eigenlijk.

merci voor reacties
                            estamos llegando

Comment

ik ga dat nog eens proberen. mijn oude scherm is kapot. vandaar het nieuwe. ik kan er enkel iemand anders scherm aanhangen.
                              Overheen gelezen . grrr.
                              Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Working...
                              X